[post_title]
[post_published]
PROGRES
„Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom współczesnego rynku pracy, stajemy się firmą międzynarodową” – mówi Marcin Kołodziejczyk Dyrektor ds. Rozwoju Projektów Międzynarodowych.
Pozyskiwanie pracowników zza wschodniej granicy, wymaga ogromnej znajomości gospodarki, ale również prawa, co często stanowi barierę dla polskich przedsiębiorców. „Popyt na pracę w Polsce nadal się zwiększa, rośnie skala zatrudniania cudzoziemców. Otwierając oddział w Kijowie, chcemy być jeszcze bliżej ukraińskiego pracownika, który staje się kluczowy z punktu widzenia wielu polskich firm. Z jednej strony umożliwi to łatwiejsze dotarcie do osób ze Wschodu, dla których praca w Polsce jest atrakcyjna,
z drugiej przyspieszy ich transfer do firm w naszym kraju, które takie zapotrzebowanie zgłaszają. Zakładamy, że w perspektywie najbliższych miesięcy będziemy w stanie transferować nawet 300 osób miesięczne z tamtego rynku” – mówi Marcin Kołodziejczyk, Dyrektor ds. Rozwoju Projektów Międzynarodowych w Grupie Progres.
1. września otworzyliśmy oddział na 17. piętrze jednego z największych centrów usług Kijowa – Gulliver. Lokalizacja ta szczególnie zainteresowała nas ze względu na łatwy dostęp do centrum wizowego, wydającego wizy dla pracowników wyjeżdżających do pracy, również do Polski. Nowa siedziba ma zniwelować trudności związane z rekrutacją, z którymi borykają się polscy przedsiębiorcy i ułatwić transfer pracowników ze Wschodu.
Jak działamy?
● promujemy standardy rekrutacyjne i etyczne, które polegają przede wszystkim na nieodpłatnym dostępie do ofert pracy
● podnosimy standardy jakości obsługi
● dzięki znajomości lokalnego rynku pracy, budujemy swoją eksperckość i wizerunek marki, jako profesjonalnego pracodawcy
● planujemy sukcesywnie otwierać nowe oddziały, a Kijów stanie się centrum dowodzenia usługami na wschodzie
● poszukujemy i pozyskujemy pracowników odpowiadających kryteriom współpracy z Klientem, którzy gotowi są podjąć pracę w Polsce
Naszą komunikację z lokalnym rynkiem Kandydatów rozwijamy za pomocą strony Internetowej w języku rosyjskim i polskim, pod adresem rabota.grupaprogres.pl
Od kilku miesięcy prowadzimy także rosyjskojęzyczną grupę w serwisie społecznościowym vk.com, dzięki tym działaniom integrujemy społeczności poszukujące pracy na terenie Polski.
Zachęcamy do kontaktu, z przyjemnością odpowiemy na pytania.
Opiekunowie projektu:
Marcin Kołodziejczyk, marcin.kolodziejczyk@grupaprogres.pl , 603 600 919
Dyrektor ds. Rozwoju Projektów Międzynarodowych
Artem Chaus, artem.chaus@grupaprogres.pl , 691 915 548
Koordynator Biura na Ukrainie
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.