[post_title]

[post_published]

PROGRES

Święta już za pasem i jak co roku wzrosło zapotrzebowanie na pracowników w dziedzinie handlu i produkcji. W wyniku niskiego poziomu bezrobocia znalezienie pracowników wśród Polaków może być utrudnione, zatem pracodawcy decydują się na zatrudnienie Ukraińców.

Dane Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pokazują, że polscy pracodawcy tylko w trzecim kwartale 2016 roku złożyli 313 tys. oświadczeń o zamiarze zatrudnienia pracowników z Ukrainy. W stosunku rok do roku do Państwowych Urzędów Pracy skierowano o 70 proc. więcej wniosków. W związku z sezonem świątecznym braki kadrowe uzupełnią obcokrajowcy.

Ukraińcy na polskim rynku pracy mile widziani

Polscy przedsiębiorcy cenią Ukraińców za sumienność i pracowitość. – Pracownicy z Ukrainy stali się ważnym trybem polskiej gospodarki, skutecznie wypełniając niedobory kadrowe, które stają się dla rodzimych firm coraz większym zagrożeniem. Analizy tegorocznych danych wskazują, że jeśli utrzyma się dynamika wzrostu, to w IV kwartale bieżącego roku okresową możliwość pracy w Polsce, na podstawie obowiązujących jeszcze uproszonych procedur, uzyska nawet 260 tys. obywateli Ukrainy – mówi Ewa Błaszczyńska dyrektor ds. Sprzedaży w Grupie Progres.

Sezon świąteczny, czyli większe zapotrzebowanie na pracowników tymczasowych

Jak to bywa w sezonie około świątecznym, brakuje przysłowiowych rąk do pracy. Najtrudniej jest znaleźć pracowników w tzw. gorących okresach jak święta. Tu dochodzi do kulminacji niedoborów, co w efekcie powoduje brak chętnych kandydatów do zajęć dorywczych. Najczęściej dzieję się tak w dużych metropoliach, gdzie poziom bezrobocia oscyluje między 3 a 5 %. Warto pamiętać, że zapotrzebowanie na pracowników tymczasowym w okresie świątecznym wzrasta nawet o 50%, dlatego warto zasięgnąć wsparcia profesjonalnych firm rekrutacyjnych, którzy dysponują w portfelu pracownikami z zagranicy, często są to działania  Last Minute!

Jak podają eksperci, w porównaniu z ubiegłym rokiem pula osób bezrobotnych spadła o 210 tysięcy. Wzrost zapotrzebowania na pracowników w nadchodzących miesiącach może być wyższy zatem o 50 proc., co przeniesie się na trudności związane z procesem rekrutacji. W tym roku w sezonie świątecznym zatrudnieni mogą liczyć na stawki przekraczające kwotę 13 zł brutto, czyli tyle, ile wyniesie minimalne wynagrodzenie godzinowe w przyszłym roku.

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;