[post_title]

[post_published]

PROGRES

W dniu 16 marca na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego odbyła się kolejna edycja konferencji Kurs na HR, cyklicznego spotkania organizowanego przez Grupę Progres, odbywającego się w różnych częściach kraju. Przedstawiciele lokalnych władz samorządowych, instytucji otoczenia biznesu, sektora edukacji, lokalnych firm oraz eksperci rozmawiali m.in. o wyzwaniach współczesnej rekrutacji i motywowaniu pracowników, budowaniu wizerunku pracodawcy czy legislacji w kontekście zatrudniania obcokrajowców.

 – Rekordowa, jak do tej pory, liczba uczestników, jaką odnotowaliśmy w bydgoskiej edycji naszej konferencji świadczy o tym, że zjawiska zachodzące na współczesnym rynku pracy zdecydowanie wymagają spotkań, rozmów i wymiany doświadczeń. Ogromnie się cieszę, że możemy być impulsem dla lokalnych rynków, przedsiębiorców, managerów i decydentów do wypracowywania wspólnych rozwiązań wspomagających rozwój regionów – powiedział Cezary Maciołek, wiceprezes Grupy Progres.

Wiedza to podstawa

Blisko 160 osób, przedstawicieli różnych podmiotów lokalnego rynku wzięło udział w VII już edycji konferencji Kurs na HR, zorganizowanej tym razem w Bydgoszczy. Prelekcje rozpoczął trener i konsultant ICAN Institute, Piotr Stochnij, który podzielił się wiedzą z zakresu różnic pokoleniowych, generacji X, Y, Z, które coraz częściej muszą współpracować ze sobą w jednym zespole. Zwracał też uwagę na strategiczną rolę kształtowania wizerunku pracodawcy, potrzebę zagnieżdżenia go w filozofii działalności firmy i interdyscyplinarnego podejścia przy realizacji tego typu projektów (współpraca działów HR i marketingu). Zasugerował też, aby zacząć od zadania swoim pracownikom prostego pytania – dlaczego pracują oni właśnie w naszej firmie? W kolejnej odsłonie Joanna Cieślak – Ospalska z PositiveMind opowiadała o opracowywaniu strategii wizerunkowych w odniesieniu do marki pracodawcy, atrakcyjnej dla młodego pokolenia. Z kolei Ewa Kubska – Oleksy, kierownik ds. zasobów ludzkich w sklepie Leroy Merlin – Toruń opowiadała jak efektywnie przeprowadzać proces onboardingu. Alicja Klebba, Foreign Employees Advisor w firmie Atos, przybliżyła uczestnikom konferencji zasady zatrudniania obcokrajowców w Polsce. Firma Atos, jeden z wiodących w regionie pracodawców sektora usług zatrudnia również cudzoziemców, w tym specjalistów z Ukrainy, która przy obecnych uwarunkowaniach jest dla firm szczególnie ważnym kierunkiem poszukiwania kadry. Na zakończenie części prezentacyjnej, Marcin Wykrotka z Fabryki Motywacji, Mentors Nest, opowiadał o integracji wielopokoleniowych zespołów, a także ich motywacji.

Networking i dyskusja

Wydarzenie przedzielały sesje networkingowe, podczas których można było kontynuować dyskusje tematyczne oraz wymieniać się kontaktami. Na zakończenie wydarzenia odbyły się dwie debaty z udziałem ekspertów (wcześniejszych prelegentów oraz dodatkowo przedstawicieli Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego oraz firmy Vadain) podczas których pogłębiano poruszone podczas konferencji zagadnienia. Moderatorem debat był Cezary Maciołek, wiceprezes Grupy Progres, który podsumowywał również całe wydarzenie. Uczestnicy wielokrotnie podkreślali wartość i potrzebę organizacji tego typu spotkań, które, choć odnoszą się do ogólno rynkowych zjawisk, pozwalając przenieść je na specyfikę lokalnego rynku pracy.

– Gospodarka Bydgoszczy rozwija się bardzo dynamicznie, przedsiębiorcy  tworzą nowe miejsca pracy, co przekłada się też na malejącą stopę bezrobocia. Oprócz pokazywania atutów miasta Bydgoszczy, a więc terenów inwestycyjnych, nieruchomości biurowych, potencjału uczelnianego czy naukowego wsłuchujemy się też w potrzeby przedsiębiorców związane z poszukiwaną przez nich kadrą. Ważne jest, aby obserwować zachodzące na rynku pracy zmiany, dzielić się praktykami i wspólnie wypracowywać rozwiązania, co umożliwiają tego typu konferencje – podsumowuje Edyta Wiwatowska, prezes zarządu Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, które była partnerem wydarzenia Kurs na HR.

– Rynek pracy na terenie Bydgoszczy bardzo się zmienił na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Jest dużo lepiej niż było, ale jeszcze dużo brakuje do doskonałości. My chcemy dążyć do tego, żeby mieszkańcy Bydgoszczy byli zadowoleni ze swoich miejsc pracy, żeby ich marzenia i aspiracje odnośnie wykonywanej pracy się realizowały, a wynagrodzenia systematycznie rosły. Jestem przekonany, że każda tego typu konferencja przybliża nas do tego celu, pokazuje, że warto jest inwestować w pracowników i dążyć także do ich zadowolenia z wykonywanej pracy – podsumowuje Andrzej Półgrabski, prezes Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego.

Fotorelacja z wydarzenia: 

Aktualne informacje o wydarzeniu dostępne są na stronie www.kursnahr.pl

 

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;