[post_title]
[post_published]
PROGRES
Zarówno województwo wielkopolskie, jak i miasto Poznań cieszą się najniższym poziomem bezrobocia w kraju. Według najnowszych danych GUS w kwietniu wskaźnik ten wyniósł odpowiednio 4,6% i 1,8%! W dniach 21-22 czerwca w Poznaniu odbędzie się konferencja Kurs na HR, w której eksperci, przedstawiciela świata biznesu, nauki i samorządu rozmawiać będą o największych wyzwaniach lokalnego rynku pracy.
– Kiedyś narzekaliśmy na wysoki poziom bezrobocia i brak perspektyw zarobkowych. Dzisiaj sytuacja jest diametralnie różna. Poziom bezrobocia w Poznaniu jest poniżej stanu uznawanego za „higieniczny” i zdrowy dla gospodarki, natomiast w całym województwie się do tego poziomu zbliża. Sytuacja ta jest oczywiście korzystna dla pracowników – mogą oni wybierać w ofertach, ale dla pracodawców bardzo niebezpieczna, co w dłuższej perspektywie hamować może rozwój całego regionu – mówi Marcin Fabiś, kierownik regionu w firmie Grupa Progres działającej w branży usług HR.
Rozmawiać w gronie ekspertów
W dniach 21-22 czerwca w Poznaniu odbędzie się konferencja Kurs na HR, poruszająca najbardziej istotne kwestie dot. rynku pracy w ujęciu lokalnym. Będzie to VIII już edycja tego ogólnopolskiego cyklu spotkań integrującego świat nauki, biznesu i władz samorządowych, który tym razem zawita do stolicy Wielkopolski.
– Jako firma działająca w branży usług HR bacznie przyglądamy się zmianom zachodzącym na rynku pracy w Polsce, które mają swoje odzwierciedlenie także na lokalnych rynkach. Ważnym czynnikiem determinującym dzisiaj rozwój regionu jest świadomość dynamiki procesów i jednoczesna współpraca różnych środowisk, czemu sprzyja organizowane przez nas wydarzenie. Jestem przekonany, że udział w nim dostarczy wielu cennych informacji i kontaktów, dlatego serdecznie zapraszamy – mówi Cezary Maciołek, Wiceprezes Grupy Progres, organizatora wydarzenia.
Poznańska edycja konferencji Kurs na HR po raz pierwszy odbędzie się w 2-dniowej formule. Organizatorzy przewidzieli 3 ścieżki tematyczne odnoszące się wprost do talentów (pracowników), strategii firmy oraz analizy rynku, które w trudnych czasach rynku pracownika nabierają szczególnego znaczenia. W programie są zarówno wystąpienia, jak i warsztaty szkoleniowe w gronie ekspertów. Swoją wiedzą będą się dzielić przedstawiciele m.in. Harvard Business Review, PwC, Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Collegium da Vinci, Fabryki Motywacji, Regina May oraz Grupy Progres, organizatora wydarzenia. Podjęte zostaną m.in. takie tematy, jak zmiany społeczno-kulturowe w odniesieniu do pokolenia młodych pracowników, potrzeba budowania wizerunku pracodawcy czy też zarządzanie wielopokoleniowymi zespołami. Gościem specjalnym będzie Wiesław Biernacki z firmy Beiersdorf.
Udział w konferencji jest bezpłatny. Zarejestruj się poprzez stronę www.kursnahr.pl
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.