[post_title]
[post_published]
PROGRES
„Dostałam właśnie zaproszenie od szefa na ważne spotkanie dotyczące planów rozwoju firmy. Priorytet: wysoka ważność, więc chyba szykuje się coś większego. Na spotkaniu od razu padają konkrety. Mamy nowego klienta, potrzebujemy szybko zbudować kilkunastoosobowy dział Customer Service, składający się z osób biegle władających językami obcymi. Chodzi o włoski, holenderski, francuski. Myślę sobie – pięknie, kręcimy w firmie kolejny film z serii Mission impossible? Specjaliści do działu Customer Service – OK., ale z takimi językami? Mam ochotę zapytać szefa czy w ogóle zdaje sobie sprawę z tego, co się aktualnie dzieje na rynku, ale zdążył zakończyć spotkanie dodając: „Pierwsze osoby powinniśmy mieć na pokładzie w ciągu 6-8 tygodni. Do dzieła!”
Zabieram się do pracy. Znając realia rynkowe, pierwszych kandydatów powinniśmy mieć fizycznie na rozmowach maksymalnie w ciągu kilkunastu dni. Siadam od razu do oferty. Trzeba ją dobrze skonstruować, żeby miała szansę przebicia się w gąszczu setek innych. Muszę zrobić sobie mocną kawę i pomyśleć: jak ją napisać? co w niej umieścić żeby odpowiedział na nią ktoś, kogo szukamy? Przy ostatnich rekrutacjach spływały CV, które w ogóle nie miały pokrycia z naszymi wymaganiami – straciliśmy mnóstwo czasu i pieniędzy. Trzeba profesjonalnie opisać każdy z obszarów – zakres obowiązków, benefity, wymagane i niezbędne kompetencje. Może podać też widełki płacowe? – wielu przecież tego dzisiaj oczekuje.
A może poszukać pomocy z zewnątrz? Moja znajoma z innej firmy wspominała ostatnio, że oni też długo dojrzewali do współpracy z firmą HR-ową, ale ostatecznie są bardzo zadowoleni. To pozwala znacznie sprawniej zamykać rekrutacje. Dzięki tej współpracy znacznie zwiększyli zasięg oddziaływania i kanały dotarcia do kandydatów, co przy obecnych realiach rynkowych jest konieczne.
No cóż, zrobię sobie tą kawę, bo z tego co widzę, na pewno mi się przyda i zabieram się do pracy…”
Czy to wydaje się Wam znajome? Jeśli z takimi wyzwaniami mierzycie się na co dzień i sami zastanawiacie się często jak wygrać walkę o kandydata zapraszamy na nasz warsztat. Już 25 stycznia podczas konferencji The BSS Forum w Gdyni w gronie ekspertów z GRUPY PROGRES opowiemy o 7 (wcale nie magicznych) zasadach tworzenia atrakcyjnej oferty pracy, która daje przewagę na rynku i pozwala podnieść efektywność rekrutacji.
Do zobaczenia w Gdyni!
Monika Budziszak, Kierownik Regionu w Grupie Progres
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.