[post_title]
[post_published]
PROGRES
W 2017 roku uzyskaliśmy 228,9 mln zł przychodu przy rekordowej dynamice wzrostu wynoszącej 48,83%, co oznacza, iż kolejny rok z rzędu rozwijaliśmy się kilka razy szybciej niż branża. Nasz udział w rynku stanowi obecnie ok. 3%, co plasuje nas w pierwszej trójce firm z polskim kapitałem, ale apetyt mamy znacznie większy.
– Konsekwentnie realizujemy założenia rozwojowe, które przyjęliśmy kilka lat temu, odpowiednio reagując też na zmieniające się uwarunkowania rynkowe. Tak wysoka dynamika wzrostu, którą osiągamy regularnie w ostatnich latach to efekt trafnych decyzji biznesowych, a także rozwoju kompetencji w ramach naszego zespołu. Otwieramy nowe oddziały zarówno w Polsce, jak i za granicą, pozyskujemy doświadczoną kadrę i rozwijamy wąskie specjalizacje. Pozwala nam to znajdować skuteczne rozwiązania na problemy kadrowe i rozwojowe polskich pracodawców, a tym samym dynamicznie rosnąć – mówi Piotr Zając, prezes Grupy Progres.
Rynek wymagający, a my idziemy do przodu
W 2016 roku przychody Grupy Progres wyniosły 153,8 mln złotych, przy dynamice także przekraczającej 40%. Wynikami za 2017 rok (228,9 mln zł przychodu przy dynamice wzrostu 48,83% ) potwierdzamy swoją skuteczność na coraz trudniejszym, także dla pośredników, rynku. Pogłębiający się deficyt pracowników sprawia, że podmioty HR-owe mają problemy z zamykaniem rekrutacji, tym samym realizacją projektów. Na tym tle możemy się poszczycić także rekordową liczbą 409 podpisanych w ub. roku kontraktów. W ubiegłym roku zamknęliśmy ponad 500 procesów realizowanych w ramach rekrutacji stałych oraz specjalistycznych (inżynieryjnych), a łącznie za naszym pośrednictwem pracę w Polsce znalazło ponad 23 tys. osób.
Obecnie posiadamy blisko 3% udział w rynku i znajdujemy się w pierwszej trójce firm z polskim kapitałem. Plany na 2020 rok zakładają osiągnięcie 5% udziału w rynku oraz przychodów na poziomie pół miliarda złotych.
– Ostatnie lata pokazały, że nasz wzrost nie jest przypadkowy. Rośniemy rok do roku w znacznie szybszym tempie niż branża i zamierzamy tę dynamikę utrzymać. W ciągu kilku najbliższych lat chcemy zostać liderem nowoczesnych usług HR wśród polskich firm działających na naszym rynku – komentuje Piotr Zając, prezes Grupy Progres.
Obecnie posiadamy 25 biur na terenie Polski oraz 5 za granicą (na Ukrainie). Kładziemy silny nacisk na ekspansję w Polsce południowej, gdzie otwieramy kolejne biura (ostatnio m.in. w Krakowie i Wrocławiu). Nasze plany rozwoju dotyczą również Bliskiego i Dalekiego Wschodu, a także Europy Zachodniej.
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.