[post_title]

[post_published]

PROGRES

24 maja w hotelu Hilton w Gdańsku odbyła się jubileuszowa, X edycja konferencji Kurs na HR. Zaproszeni eksperci przeanalizowali współczesny rynek pracy i wspólnie podjęli zagadnieniami związanymi z pozyskiwaniem i utrzymywaniem pracowników.

Prelegentami tejże edycji byli:

Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, który mówił między innymi o potencjale regionu. Sylwia Łukawska z Rotho Kunstoff, która przypomniała o tzw. niekontrolowanych odejściach, które generują ogromne straty w wielu przedsiębiorstwach. Michał Lach z LangMedia podkreślał potrzebę odejścia od starych, nieskutecznych metod, nie tylko w nauce języków. Piotr Bucki mówił o tym, jak ważne w biznesie jest opowiadanie historii. Iwona Grochowska, CEO firmy Nais, zdradziła, jakiej motywacji potrzebują współcześni pracownicy.  Waldemar Dziwniel z Fabryki Motywacji mówił o realnych potrzebach pracowników i dopasowanych do nich sposobach motywacji. Urszula Wiśniewska z ICAN Institute opowiadała o świecie VUCA – dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości i niepewności z tym związanej.

Finałem X edycji Kursu na HR była debata poprowadzona przez Piotra Buckiego, której uczestnikami byli: Ludwik Szakiel, zastępca Dyrektora departamentu ds. promocji gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego; Iwona Grochowska, CEO Nais; Arkadiusz Wódarczyk HR Manager, Flex oraz Waldemar Dziwniel, trener w Fabryce Motywacji.

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;