[post_title]

[post_published]

PROGRES

Raport Rynek Pracy 360°  to najnowszy projekt Grupy Progres, który pokazuje perspektywy zarówno pracodawców, pracowników jak i bezrobotnych. Naszym celem było zgłębienie zależnych od siebie obszarów jakim są rekrutacja, rozwój, a także utrzymanie zespołu (obecnego i potencjalnego). Zależało nam również na poznaniu doświadczeń, postaw, motywacji i planów, każdego z uczestników rynku pracy – przedsiębiorców, osób aktywnych zawodowo oraz tych szukających zatrudnienia.

Wiemy, że rynek pracy ma wielu interesariuszy, którzy widzą potrzebę rozmowy na ważne tematy, chcą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz rozwiązywać kluczowe problemy. Postanowiliśmy dać im taką możliwość. Najnowszy raport Rynek Pracy 360° to „miejsce”, w którym liczy się każdy głos zarówno osób, aktywnych jak i nieaktywnych zawodowo, ale też ich obecnych i potencjalnych przełożonych.

Wśród wybranych zagadnień badawczych, które zawiera nasza analiza znajdują się m.in.:

  • czynniki decydujące o zatrudnieniu
  • doświadczenia związane z procesem rekrutacji
  • ocena wykorzystywania znajomości/rekomendacji/poleceń
  • onboarding
  • planowanie ścieżki kariery
  • rozwój pracowników
  • zarobki i ich transparentność
  • preferencje dot. systemu pracy
  • ocena przełożonych

 

Partnerami badania zostały osoby, organizacje i instytucje, którym sektor rynku pracy jest bardzo bliski – Gdański Urząd Pracy, Konfederacja Lewiatan, Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Strateg Biznesowy Anna Stachniuk oraz Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia.

 

W gronie ekspertów znaleźli się:

EKSPERCI ZEWNĘTRZNI:

  • Karina Knyż-Grzywa (Dyrektor Biura, Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia)
  • Krzysztof Kunicki (Business Client Advisor, Gdański Urząd Pracy)
  • Regina May (HR Business Partner, Ekspert WZP Lewiatan)
  • Anna Stachniuk (Strateg Biznesowy)
  • Kamila Wrocińska (Prezes Milado, Centrum Rozwoju Personalnego, Ekspert WZP Lewiatan)

 

EKSPERCI GRUPY PROGRES:

  • Anna Augustyniak (Kierownik Projektów Rekrutacyjnych)
  • Magdalena Białek (Kierownik Regionu Rekrutacji Stałych)
  • Katarzyna Czapiewska (Kierownik Projektów Rekrutacyjnych)
  • Joanna Dargiewicz (Kierownik Regionu)
  • Karolina Idczak (Kierownik Projektów Rekrutacyjnych)
  • Ewa Kiryczuk (Kierownik Regionalny Rekrutacji Stałych)
  • Cezary Maciołek (Wiceprezes Grupy Progres)
  • Anna Pietraszko (Kierownik Działu Personalnego)
  • Łukasz Żuber (Kierownik Makroregionu)

 

Raport w wersji do pobrania dostępny poniżej.

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;