Poszukiwanie pracy

– projekt, który wymaga zaangażowania

Każdy, kto aktywnie poszukiwał pracy, brał udział w procesach rekrutacyjnych, z całą pewnością zgodzi się, że jest to jeden z trudniejszych projektów, które przyjdzie nam zrealizować w życiu. Znalezienie zatrudnienia to duże wyzwanie zwłaszcza na początku budowania kariery. Wkraczając na rynek pracy świeżo po studiach, kiedy w swoim CV mamy mało doświadczenia lub nie mamy go w ogóle, nie jest łatwo „pokonać konkurencję”. Niestety nie ma reguły, która mówi między innymi, że mając kilkuletnie letnie doświadczenie i znając biegle kilka języków, wyślesz swoje CV w pięć miejsc, z czterech się odezwą i zaproszą na rozmowę, a jeden z pracodawców na pewno złoży Ci ofertę. Zawsze istnieje duże prawdopodobieństwo, że w procesie będzie kandydat z większym doświadczeniem lub bardziej dopasowanym do danej branży, wykaże się pożądanymi kompetencjami miękkimi itd., w związku z tym poszukiwanie pracy, może być problematyczne na każdym etapie kariery zawodowej, nie tylko w początkowej fazie.

 

Proces poszukiwania pracy

Doprowadzenie misji pt. „poszukiwanie pracy” do końcowego etapu zwieńczonego okrzykiem: „Mam pracę!” może nam zająć sporo czasu. Niestety, stosunkowo rzadko praca sama puka do naszych drzwi, dlatego to kandydat musi wziąć sprawy w swoje ręce, polegać wyłącznie na sobie i mieć świadomość, że od włożonego przez siebie wysiłku zależą końcowe efekty. Niezwykle ważne jest zaangażowanie, nie wystarczy wysłać pięciu, czy dziesięciu CV, a potem czekać bezczynnie, aż telefon zadzwoni. Jeżeli to możliwe nie zamykajmy się na jedno stanowisko/branżę/zawód. Poszerzając obszar poszukiwań, zwiększymy swoje szanse na zatrudnienie. Będziemy mogli wysłać więcej aplikacji, więc i odpowiedzi będzie więcej, a kto wie, może akurat okaże się, że na nowym stanowisku lub w nieznanej nam do tej pory branży, odnajdziemy swoje miejsce.

Następną ważną kwestią jest konsekwencja. Nie wystarczy, że przejrzymy oferty pracy raz na tydzień, najlepiej robić to na bieżąco. Każdego dnia sprawdzać, czy nie pojawiły się interesujące nas ogłoszenia. Jeżeli widzimy nowe oferty, które nas zainteresowały i spełniają nasze oczekiwania, nie zwlekajmy z aplikacją, nie odkładajmy jej na później. Niech nas nie skusi myśl: „wyślę  CV w weekend”, bo w weekend może już nie być oferty. Pracodawca nie czeka na nas z procesem, jest w trakcie rozmów z innymi kandydatami i aplikując 20 dni od daty dodania ogłoszenia, niestety możemy być na przegranej pozycji. Istnieje prawdopodobieństwo, że rekruter znajdzie kogoś, kto go „urzeknie” i nie będzie rozpatrywał kolejnych kandydatur.

 

CV oraz list motywacyjny

Pamiętajmy również o dokonywaniu zmian w dokumentach CV oraz liście motywacyjnym. Nie zostawiajmy takiej samej rubryki „cel zawodowy” dla każdej firmy. Dostosowujmy informacje o nas do konkretnego stanowiska, a przy tym dajmy sobie chwilę na zapoznanie ze stroną internetową przedsiębiorstwa. Jeżeli zostaniemy zaproszeni na rozmowę rekrutacyjną, nie podkładajmy się sami, brakiem wiedzy o działalności przedsiębiorstwa i podstawowych informacjach na jego temat.

Skuteczne poszukiwanie pracy wymaga dużej uwagi, skupienia na celu i konsekwencji. Jeżeli naprawdę zależy nam na znalezieniu pracy, a co więcej, chcemy, żeby spełniała ona, jak najwięcej naszych oczekiwań, musimy poświęcić czas i w pełni zaangażować się w działania.

 

Grupa Progres

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;