[post_title]

[post_published]

PROGRES

Młodzi pracownicy mimo braku doświadczenia posiadają wiele istotnych cech, które przekonują do zatrudnienia ich w firmie. Chcą się rozwijać i zdobywać doświadczenie dzięki pracy przy ciekawych projektach prowadzonych przez specjalistów z wieloletnim stażem. Jak przeprowadzić ten proces i nie popełnić błędów?

Od czego zacząć? Bazą powinno być indywidualne podeście do osoby, która dopiero zaczyna swoją ścieżkę kariery w naszej organizacji. Już na początku trzeba dostosować prowadzone działania zarówno do jej oczekiwań i możliwości, jak i  wymogów zespołu i firmy. To w dużej mierze zadanie Działu Personalnego, który powinien dopasować profil pracownika do obszarów działania komórek organizacyjnych firmy, odpowiadając na potrzeby każdej ze stron.

Nie zostawiajmy nowych osób samych sobie. Od pierwszego dnia powinny być one wprowadzane w działania firmy i traktowane jako równoprawni członkowie zespołu. Pozwólmy im zajmować się bieżącymi sprawami i wspomagajmy poprzez doświadczonych managerów. Jednocześnie dajmy im poczucie, że mogą polegać na zaangażowanych pracownika i ich ciągłej opiece merytorycznej. Działu Personalnego oraz wsparciu mentora, czyli doświadczonego pracownika działu, w którym pracują. Ważne jest także przygotowanie młodych osób do danych obowiązków i uświadomienie im celu ich pracy w naszej firmie oraz możliwości najpełniejszego skorzystania z oferowanych szans rozwoju w jej strukturach.

Dzięki takiemu podejściu młody pracownik nabędzie dobrych wzorów i praktycznych umiejętności poprzez realizowanie zadań w wybranym dziale, zdobędzie doświadczenie zawodowe zwiększające szansę na wzmocnienie zespołu, w którym pracuje.

Jak to wygląda w praktyce? Przykładem może być Grupa Progres. W ramach współpracy w ostatnim roku, przyjęliśmy na staż do Centrali firmy w Gdańsku siedem osób. Każdy ze stażystów miał szansę poznać specyfikę pracy w branży HR. Ich opiekunowie obserwując codzienną pracę swoich podopiecznych delegowali młodych pracowników do zadań, które nie tylko rozwijały ich umiejętności i wiedzę, ale też pozwoliły wzmocnić indywidualne cechy pomagające w rozwoju zawodowym. Każdy ze stażystów został skierowany do działu zgodnego z jego predyspozycjami zawodowymi oraz oczekiwaniami dotyczącymi obszaru wykonywanej pracy. Cztery osób z odbywających staż zostały zatrudnione w Centrali – dział IT, Księgowość, Kadry i Płace oraz Marketing. Jedna przyjęła ofertę pracy po stażu, jednak z przyczyn osobistych nie mogła jej przedłużyć, dwie osoby nadal obywają staż i mają szansę na pracę w Grupie Progres w działach Zarządzania Przepływami Pieniężnymi i Legalizacji Zatrudnienia.

Jeśli zainwestujemy w rozwój młodego pracownika bardzo szybko przekonamy się, że zyski z tego działania przewyższają włożony w nie kapitał czego nasza firma jest najlepszym przykładem.

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;