Jak wyglądał początek Twojej pracy w Grupie Progres?
Jak zmieniała się firma na przestrzeni lat?
To ogromna zmiana. Firma jest kilkanaście razy większa, pracuje kilka razy więcej osób, działamy na znacznie większym terenie i jesteśmy ciut starsi?. Kilkanaście lat temu, kiedy zaczynałam pracę w Grupie Progres byliśmy nieokrzesani, wszyscy wszystkiego musieliśmy się nauczyć, poznać. Obecnie nie mam wątpliwości, że jesteśmy dojrzałą organizacją z doświadczonym zespołem, który jest gotowy na osiąganie ogromnych sukcesów.
Co wspominasz najlepiej?
Najlepsze wspomnienia związane są z wyjazdami rocznymi, na których mamy okazję spotkać się z wszystkimi pracownikami firmy w jednym miejscu, wymienić opiniami, porównać doświadczenia oraz spędzać czas na dobrej zabawie. Na zawsze w mojej pamięci pozostanie również tygodniowa podróż autem przez Ukrainę w połowie stycznia. Jechaliśmy tam w celu poszukiwania partnerów do rekrutacji pracowników ukraińskich. Przed wyjazdem umówiliśmy spotkania w 15 różnych miastach, w ciągu tygodnia przejechaliśmy ponad 4500 km.
Podróży towarzyszyły ekstremalne warunki pogodowe, ale ekipa najlepsza?.
Jak wyglądał początek Twojej pracy w Grupie Progres?
Początek… Zaczęłam pracę w Grupie Progres pod koniec stycznia 2007 roku. Pierwsze biuro w Łodzi właśnie się otwierało, nie mieliśmy kompletu mebli, pierwsze dni pracy to biurko skonstruowane z pudełek po butach BHP, a za siedzisko służyły nam komplety odzieży roboczej. Otwarcie biura w nowej lokalizacji związane było z rozpoczęciem współpracy z dużym Klientem w Łodzi, dlatego od samego początku mieliśmy masę pracy -to były czasy, kiedy w biurze był 1 komputer, dlatego drukowaliśmy sterty CV i przez co najmniej 6 godzin dziennie dzwoniliśmy do osób, które zgłosiły się do pracy. Nigdy wcześniej nie spędzałam tyle czasu na rozmowach telefonicznych, a wtenczas miałam jeszcze telefon z abonamentem na minuty.
Pracę rozpoczynałam równocześnie z sesją zimową na studiach stacjonarnych- pogodzenie wszystkiego było ogromnym wyzwaniem, w szczególności, że nie mieliśmy kompletu koordynatorów u naszego kluczowego Klienta, dlatego przez 2 tygodnie lutego poza bieżącymi obowiązkami, koordynowałam pracę zleceniobiorców na nocnej zmianie…
Pierwsze miesiące w Grupie Progres były ciężkie zarówno fizycznie jak i psychicznie, ale mocno mnie zahartowały?.
Lubię pracę w Grupie Progres, ponieważ…
Mam przestrzeń by działać zarówno w ramach zespołu, a także indywidualnie. Moja praca to nie tylko działanie, ale również tworzenie, wymyślanie nowych rozwiązań, pomysłów- nigdy nie ma nudy.
Czego nauczyło Cię dotychczasowe doświadczenie w Grupie Progres?
Cierpliwości, pokory, wychodzenia ze swojej strefy komfortu, tego czym jest zaangażowanie, determinacja i jak bardzo ważny jest zespół. Wyciągania wniosków z porażek, radzenia sobie z przeciwnościami oraz satysfakcji z realizacji ambitnych planów, a także radości z każdego sukcesu.
Przeczytaj również: Grupie Progres i jej pracownikom życzę…
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.