Dlaczego audyt jest potrzebny
i jak zbudować strategie zatrudnienia cudzoziemców w firmie
Na żądanie firm i ich kontrahentów przygotowujemy audyt legalności zatrudniania i odpowiednich procedur zatrudniania cudzoziemców. Ważne jest, aby dopilnować wszelkich formalności, które powstają w trakcie zatrudnienia cudzoziemców.
Audyt kończy się sporządzeniem raportu, który zawiera: opis zastosowanych procedur i praktyk, wykryte błędy oraz sugerowaną metodę ich naprawy. W ramach przygotowanego raportu pokazujemy możliwości optymalizacji i niezbędnych zmian z powodu popełnionych błędów, a także z przyjęcia niewłaściwego lub nieoptymalnego trybu zatrudnienia.
Czy Twoi pracownicy legalnie pracują w Polsce?
Problem nielegalnego pobytu w Polsce dotyczy bardzo wielu cudzoziemców. Powodem nielegalnego pobytu w naszym kraju może być np.:
– nieważna wiza
– nielegalnie wykonywana praca
– pozwolenie na pobyt, które straciło ważność
– brak środków finansowych do utrzymania się.
W ramach kontroli legalności dokładnie sprawdzamy historię pobytu cudzoziemca w Polsce i przedstawiamy raport wskazujący, czy cudzoziemiec przebywa legalnie, czy nielegalnie w naszym kraju oraz kiedy i jakie kroki należy podjąć, aby przedłużyć legalny pobyt. Ustalenie legalności pobytu w Polsce jest niezwykle ważne dla cudzoziemca i pracodawcy, ponieważ nawet legalne zatrudnienie cudzoziemca przebywającego nielegalnie w Polsce podlega odpowiedzialności karnej.
Po weryfikacji możemy upewnić się, że Twoja firma spełnia wszystkie wymogi prawa imigracyjnego. Jako eksperci doradzamy pracodawcom w wypełnianiu ich ustawowych obowiązków.
Podstawową misją naszej firmy będzie kompleksowym rozwiązaniem problemów napotykanych przez imigrantów podczas ich pierwszego pobytu w Polsce. Powyższe trudności związane są głównie z różnorodnością polskich systemów prawnych z ich rodzinnych systemów prawnych oraz barier językowych.
Jak zbudować strategie zatrudnienia cudzoziemców w firmie
Znalezienie pracownika z zagranicy to tylko połowa sukcesu. Również trudne jest zarządzanie i zapewnienie, że cenny pracownik chce pozostać w firmie przez długi czas, co pozwoli na zwrot poniesionych kosztów. Z naszą pomocą przygotowujesz firmę do zatrudniania obcokrajowców, wdrożysz skuteczne metody zarządzania, a także dowiesz się, jakie błędy najczęściej popełniają pracodawcy. Stworzenie odpowiedniego zespołu pracowników będzie miało pozytywny wpływ na efektywność całego miejsca pracy. Wskażemy skuteczne metody rozwiązywania konfliktów między obcokrajowcami, aby ich negatywne skutki nie znalazły odzwierciedlenia w pracy zespołu.
Dlatego sam proces budowania strategii podzieliliśmy na 3 etapy:
– weryfikacja dokumentów cudzoziemców (prawo pobytu, prawo do pracy w Rzeczypospolitej Polskiej, umowy) pod kątem legalności pobytu i legalności pracy;
– konsultacje i szkolenia dla pracodawców w zakresie ustawodawstwa dotyczącego pobytu i zatrudnienia cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
– pomoc w wyborze najskuteczniejszej procedury mającej na celu usprawnienia legalnego zatrudnienia cudzoziemca.
Dobrze dobrana strategia zatrudnienia cudzoziemców to gwarancja legalności pracy cudzoziemców przez cały okres zatrudnienia i ciągłości pracy oraz brak przestojów w działaniu przedsiębiorstwa oraz wspiera wewnętrzny system kadrowy w pozyskaniu i utrzymaniu cudzoziemca (fachowca) w miejscu pracy.
Prawidłowo przeprowadzony audyt zewnętrzny zapewni prawidłowe funkcjonowanie Twojej firmy.
Pamiętaj o tym, aby nie naruszać prawa o zatrudnianiu cudzoziemców, ponieważ zgodnie z przepisami ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, stracisz możliwość zatrudnienia cudzoziemców!
Yuliia Novytska – Kierownik Działu Legalizacji Zatrudnienia
Przeczytaj również: Legalizacja pobytu cudzoziemców w czasie pandemii
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.