Jak na przestrzeni lat zmieniała się Grupa Progres?

Cezary Maciołek –  Wiceprezes Zarządu  / 14 lat w Grupie Progres

 

 

18 lat to dużo?

I tak i nie. Biorąc pod uwagę fakt, że rozpoczynaliśmy swoją działalność w 2002r., a więc na początku XXI wieku, gdzie Polska nie była jeszcze w UE, prezydentem był Aleksander Kwaśniewski, a papieżem Jan Paweł II, tak. Osiemnaście lat temu nasza branża wyglądała zupełnie inaczej. Nie było wówczas ustawy regulującej zatrudnianie pracowników tymczasowych, a głównym źródłem pozyskiwania kandydatów były anonse. Technologiczny skok, jaki dokonał się na naszych oczach, przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Ma to oczywiście odbicie w jakości i szybkości działania nas jako członków organizacji Grupy Progres.

 

Obecnie na rynku pracy dostępne są cztery pokolenia, a  dwie dekady temu były jeszcze dwa, co oznacza dużą różnorodność i wiele wyzwań z tym związanych.  Dziś przeludnienie w ujęciu globalnym, czy migracja zarobkowa, determinują sytuację gospodarczo-społeczną wielu krajów takich jak Polska. Świat pędzi niczym szybki Shinkansen, a my nie mamy czasu by oglądać się za siebie. Szybko reagujemy na zastaną rzeczywistość, przede wszystkim po to by współtworzyć coraz lepszą jakość usług, zarówno dla pracowników jak i pracodawców. Z drugiej strony, nadal widzimy nowe perspektywy i kierunki rozwoju dla organizacji. Obserwujemy, jak zmieniają się globalne rynki i jakie są główne zagrożenia. Nie jesteśmy obojętni, bo wyzwania motywują nas do dalszego rozwoju. Co najmniej jeszcze raz tyle lat przed nami.

 

 

Jak widzisz spółkę za kolejne 18 lat?

Lider branży w Polsce oraz liczący się gracz o ugruntowanej pozycji na rynku międzynarodowym.

 

Edukator gospodarczy i katalizator zmian na rynku pracy. Stale rozwijająca się, innowacyjna w działaniu i głodna sukcesu organizacja.

 

Widzę Grupę Progres jako spoiwo łączące środowiska biznesowe, naukowe i władze samorządowe. Progres to nie tylko slogan, to również wizja wspierania nowoczesnego biznesu. Jesteśmy otwarci i myślimy o przyszłych pokoleniach.

 

 

Czego życzysz firmie i jej pracownikom?

Pracownikom życzę dużo uśmiechu, zdrowia, pasji i energii do działania, aby nigdy nie przestali wierzyć i mierzyć wysoko oraz patrzeć daleko za horyzont. Otaczajcie się mądrymi i najlepszymi w swoim fachu ludźmi, którym możecie zaufać. Jeśli oni rosną, spełniają się i rozwijają żagle to Wy rośniecie razem z nimi.

 

Firmie, życzę dalszego dynamicznego rozwoju. Właściwych ludzi na właściwych miejscach we właściwym czasie, niesłabnącego entuzjazmu i zaangażowania przy realizacji kolejnych wyzwań.

 

A nade wszystko życzę nam poczucia wspólnoty ludzi patrzących w jednym kierunku.

 

 

Jak przedstawisz spółkę w jednym zdaniu zupełnie obcej osobie?

Dynamiczna organizacja nastawiona na ludzi.

 

 

Lubię pracę w Grupie Progres bo…

… to w pewnym sensie moje dziecko, patrzyłem jak dorasta, budowałem od podstaw. Byłem na dobre i na złe. Dziś to już dojrzała prężna organizacja, pracują tu energiczni, pełni pasji i zapału ludzie, którzy chcą zmieniać rynek pracy, rozwijać się, tak jak ja. To ogromnie cieszy. Nasza firma stała się dokładnie taka jak ją sobie wyobrażałem przed laty. To miejsce otwarte na innowacje i ludzi, elastyczne w działaniu, stawiające na partnerskie relacje, to organizacja stale poszukująca nowych pomysłów i inspiracji.

 

Ludzie, których tu spotkałem i doświadczenia jakie wciąż zdobywam są największą przyjemnością i nagrodą. Każdy dzień to nowe wyzwania dlatego każdy dzień jest ważny.

 

 

Przeczytaj również: Dlaczego warto współpracować z Grupą Progres?

 

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;