Czego życzysz Grupie Progres i jej prcownikom?
Co Twoim zdaniem świadczy o dojrzałości firmy?
Z pewnością ugruntowana, stabilna pozycja na rynku oraz wyznawane przez firmę wartości. Dojrzała organizacja powinna wyróżniać się jakością świadczonych usług. Ważne też, aby pomimo doświadczenia stawiała również na kreatywność, innowacje i postępowe działanie.
Co wspominasz najlepiej?
Myślę, że najmilsze wspomnienia to sukcesy i radości dzielone z moim zespołem: awanse, słowa uznania od klienta, owocne rekrutacje, osiąganie wyników, ale tak samo miłym wspomnieniem są chwile wspólnego świętowania – urodziny, rocznice stażu, narodziny dziecka, czy roczne zjazdy całej firmy.
Jakie Twoim zdaniem było największe wyzwanie dla firmy na przestrzeni tych lat?
Nie wiem czy największym, ale w mojej ocenie na pewno jednym z większych było uruchomienie procesu zatrudniania cudzoziemców. Nie mieliśmy w tym obszarze wcześniej doświadczenia, konieczne było nauczenie się i poznanie całego przebiegu od uregulowań prawnych po spotkania z pracownikami i ich kwaterowanie. Pamiętam, że było to ogromnym wyzwaniem, zwłaszcza, że początkowo nie mieliśmy zatrudnionych w swoich zespołach osób dedykowanych do kontaktu, które spełniałyby rolę tłumacza. Udało się stanąć na wysokości zadania i dzisiaj zatrudniamy tysiące cudzoziemców.
Czego życzysz firmie i jej pracownikom?
Firmie życzę tak wspaniałych pracowników, jakich ma obecnie :). Siłą organizacji są jej ludzie, którzy na co dzień wykonują ogrom pracy, żeby wszystko sprawnie funkcjonowało. Pracownikom życzę otwartości, sięgania wysoko i niegasnącej satysfakcji z pracy.
Lubię pracę w Grupie Progres, ponieważ…
…gdybym jej nie lubiła, to dawno nie pracowałabym tu, a 5 lat stażu jest chyba najlepszym tego dowodem 🙂 Nie lubię monotonii, powtarzalnych czynności, a praca, którą wykonuję jest nieprzewidywalna, stawia przede mną ogromne wyzwania, pozwala mi pracować w terenie, poznawać mnóstwo ludzi i z nimi pracować. To napędza mnie do działania i pozwala czerpać z tych doświadczeń.
Jak wyglądał Twój rozwój/ ścieżka kariery?
5 lat temu przyszłam do biura Grupy Progres przy ul. Starowiejskiej w Gdyni na rozmowę w sprawie praktyk. Byłam gotowa pracować za pół darmo, byleby móc się czegoś nowego nauczyć. Zaczęłam w trakcie sezonu letniego, co, jak się później okazało, oznaczało skok na głęboką wodę. Choć planowałam studia stacjonarne, po miesiącu pracy w firmie zdecydowałam o podjęciu studiów zaocznych i pracy na cały etat. Po dwóch latach doświadczenia na stanowisku Konsultanta awansowałam na Menadżera Projektu i koordynowałam projekt Jeronimo Martins Polska na terenie dwóch województw. Kolejnym krokiem było objęcie stanowiska najpierw Koordynatora, a w następstwie Kierownika Oddziału w Gdyni, które zajmuję obecnie. Na wszystkich tych stanowiskach zdobyłam masę cennego doświadczenia, poznałam mnóstwo niesamowitych osób, z częścią z nich miałam lub mam okazję współpracować, a z niektórych relacji wyłoniły się przyjaźnie. W ciągu tych 5 lat dużo się wydarzyło, ale absolutnie niczego bym nie zmieniła.
Przeczytaj również: Jak na przestrzeni lat zmieniała się Grupa Progres
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.