[post_title]

[post_published]

PROGRES

W każdym biznesie ważne są kontakty. To dzięki nim poszerzamy wiedzę, mamy możliwość dotarcia do odpowiednich osób, nawiązujemy nowe relacje biznesowe, otrzymujemy informacje z „pierwszej ręki”.

Dla rekrutera podstawowym narzędziem pozwalającymi na budowanie sieci kontaktów jest Internet. W tym celu można wykorzystywać stricte biznesowe portale społecznościowe jak LinkedIn i GoldenLine, oraz pozostałe portale społecznościowe jak Facebook, Instagram, które w drodze ewaluacji otworzyły się na możliwość nawiązywania kontaktów biznesowych.

Coraz popularniejsze stają się śniadania biznesowe, spotkania grup branżowych, zarówno bezpłatne oraz takie, gdzie ilość miejsc jest ograniczona. Spotkania biznesowe przybierają konwencję networkingu, gdzie możemy spotkać ciekawe osoby, które są otwarte na wymianę informacji oraz nawiązywanie biznesowych znajomości.

Rekruter dbający o relacje, utrzymuje i rozwija sieć znajomości, która daje możliwość kontaktu z odpowiednimi kandydatami podczas procesu rekrutacji. Dbając o jej różnorodność otwieramy perspektywę na polecenia od innych osób.

Podobno każdego z nas dzieli tylko sześć kontaktów od dowolnie wybranej osoby na świecie. Każdy zna kogoś, kto przez swojego znajomego może dotrzeć do kolejnych osób i w ten sposób, dzięki kolejnym sześciu kontaktom można dotrzeć do osoby „docelowej”. O tym mówi teoria „sześć kroków oddalenia” Stanleya Milgrama – amerykańskiego socjologa, oraz hipoteza postawiona przez węgierskiego psychologa – Frigyesa Karinthy.

Podczas prowadzenia rekrutacji na stanowiska specjalistyczne o unikatowych umiejętnościach oraz korzystając z metody bezpośredniego dotarcia do potencjalnych kandydatów mając szeroko rozbudowaną siec kontaktów oraz nawiązane w niej relacje niejednokrotnie możemy skrócić cenny czas na zrealizowanie zadania w postaci prowadzonej rekrutacji. Dlatego netwoking jest istotny i sprawdza się w skutecznym prowadzeniu procesów rekrutacyjnych.

 

Ewa Kiryczuk – Kierownik Regionu Rekrutacji Stałych

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;