[post_title]
[post_published]
PROGRES
Pracownicy branży finansowej są jedną z grup zawodowych, które zużywają najwięcej papieru – nawet 200 kartek dziennie. Co oznacza, że jedna osoba w ciągu roku przyczynia się do wycięcia ok. 6 drzew. Papier stanowi aż 50 proc. śmieci produkowanych przez ludzi biznesu i chociaż rezygnacja z niego to temat spędzający sen z powiek wielu przedsiębiorcom, warto pomyśleć o tym nie tylko 16 września, gdy obchodzimy Międzynarodowy Dzień Ochrony Warstwy Ozonowej.
Czy troska o środowisko i cyfryzacja mogą mieć coś ze sobą wspólnego?
Odpowiadamy: Mogą i mają. Wielu światowych liderów wykorzystuje dostęp do najnowszych rozwiązań technologicznych by zredukować papierologię w ich firmie i przyczynić się do ochrony drzew. Jeden z międzynarodowych koncernów telekomunikacyjnych, dzięki technologii cyfrowej, przez 4 lata zredukował ilość wydruków aż o 80 proc. To działanie godne naśladowania, które również prowadzimy. W tym celu wykorzystujemy innowacyjne rozwiązania wspierające nas w czasie eko-pracy.
Standarem w naszej firmie jest eUmowa, która oprócz najważniejszej korzyści – zmniejszenia liczby wycinanych drzew – ma też wiele innych zalet. Dzięki automatyzacji dokumentów oraz zawieraniu umów na odległość ich obieg w naszej firmie jest ekspresowy, ekspresowo rosną też nasze oszczędności – nie ponosimy już kosztów związanych z wydrukiem i wysyłką dokumentów. Z każdym klientem jesteśmy w stanie podpisać umowę o dowolnej porze i bez względu na miejsce, w którym się znajdujemy. Kończymy z półkami pełnymi segregatorów i teczek – nie prowadzimy papierowego archiwum i każdy dokument jest na swoim miejscu – w cyfrowym świecie.
Zorganizowaliśmy pracę w taki sposób by w pełni wykorzystać zalety eUmowy. Już teraz przekonują się o tym klienci i partnerzy biznesowi, z którymi nasz Dział Prawny podpisuje eUmowy lokalowe pracownicze, handlowe związane z ofertą linii Permanent Recruitment i dotyczące świadczenia usług, dla których przepisy nie zastrzegają szczególnej formy prawnej. Jednym wyjątkiem są jeszcze formalności związane z pracą tymczasową. Z eUmów korzysta również nasz Dział Administracji dzięki temu wszystkie umowy z przychodniami medycyny pracy, umowy lokalowe naszych oddziałów czy z dostawcami usług transportowych i innymi zleceniobiorcami. Podobnie jest w przypadku protokołów zdawczo-odbiorczych i przekazania samochodów dostępnych w wersji elektronicznej.
Jesteśmy świadomi tego, że jako firma ponosimy większą odpowiedzialność za sytuację środowiska, w którym żyjemy. Dlatego robimy wszystko by nie tylko chronić lasy, ale również bezpośrednio przyczyniać się do zwiększania liczby drzew.
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.