Struktura organizacyjna 2021

– nowe szanse i zagrożenia.

Pożegnaliśmy trudny dla nas wszystkich 2020 rok. 2021 niesie ze sobą nie tylko nadzieję, ale przede wszystkim nowe wyzwania, szanse i zagrożenia. Poprzedni rok potwierdził, iż ludzie to największy kapitał każdego przedsiębiorstwa, dlatego jednym z najważniejszych elementów jest optymalnie kompetencyjnie i kosztowo dopasowana struktura organizacyjna, która determinuje sukces każdej organizacji. Pozwala w uporządkowany i przejrzysty sposób wspierać zarządzanie i realizację celów biznesowych organizacji na każdym jej poziomie.

Właściwie zaprojektowana i dopasowana do aktualnych potrzeb rynku i firmy struktura stanowi fundament, który definiuje organizację oraz realizowane w niej procesy. Poprzez właściwie jej dopasowanie z misją, wizją a przede wszystkim ze strategią i modelem biznesowym organizacji bezpośrednio wpływamy na jej efektywność oraz  zwiększamy szanse na realizację założonych planów i celów biznesowych. Koszty personalne stanowią jedne z najwyższych kosztów przedsiębiorstwa, dlatego też optymalnie zaprojektowana struktura organizacyjna powinna być szyta na miarę i dopasowana do aktualnych potrzeb strategicznych i biznesowych. Poprzez określenie charakteru jej funkcjonowania, właściwy dobór kompetencyjny, zwłaszcza na poziomie menadżerskim organizacja może skuteczniej realizować cele wynikowe, podejmować decyzje na poziomie zarządczym, operacyjnym i personalnym, a także strategicznym. Wyraźnie określona i zdefiniowana struktura pozwala pracownikom na realizację zadań i celów biznesowych, w tym efektywną współpracę, eliminuje również punkty newralgiczne wynikające z niejasnych zakresów obowiązków i odpowiedzialności, czy błędów komunikacyjnych.

Kluczowe korzyści z optymalnej struktury dla organizacji to:

  • Efektywne zarzadzanie zasobami ludzkimi
  • Optymalnie dopasowany poziom kosztów personalnych
  • Efektywnie dobrany poziom stanowisk i kompetencji
  • Wzrost poziomu realizacji celów strategicznych i biznesowych
  • Diagnozowanie słabych punktów organizacji
  • Usprawnienie procesu przygotowania i wdrażania zmian biznesowych np. planowanie stworzenia nowych, likwidacji czy połączenia aktualnych stanowisk, zespołów, działów
  • Wsparcie procesu komunikacji wewnętrznej
  • Szybkie reagowanie na sytuacje kryzysowe w firmie

Tworzenie optymalnej i efektywnej struktury organizacyjnej nie jest łatwym zadaniem. Etap analizy, rekomendacji wyłonienia słabych punktów organizacji najlepiej powierzyć ekspertowi, który posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie nie tylko na poziomie znajomości narzędzi i procesów HR,  ale posiada  przede wszystkim wiedzę i doświadczenie w zakresie łączenia związków, procesów związanych z szeroko rozumianą strukturą organizacyjną: koszty, poziomy, kompetencje z realizacją  celów biznesowych przedsiębiorstwa.

Nie zwlekaj, czas jest kluczowy aby odnieść sukces, już dziś zapraszam do kontaktu i służę pomocą:

Anna Pietraszko
Menadżer ds. Personalnych w Grupie Progres: 607 121 165

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;