Zmiany w zarządzie Grupy Progres
Grupa Progres – od niemal 20 lat świadcząca nowoczesne usługi HR – ma nowy zarząd. Stanowisko prezesa spółki objął Cezary Maciołek, wiceprezesem została Magda Dąbrowska. Oboje są związani z organizacją od kilkunastu lat, biorą aktywny udział w jej rozwoju oraz kształtowaniu rynku pracy przyszłości, do którego dostosowali również – zdefiniowaną na nowo – wizję i misję firmy.
Od początku kwietnia na czele Grupy Progres – specjalizującej się w outsourcingu usług HR, pracy tymczasowej, rekrutacjach stałych, doradztwie biznesowym i szkoleniach oraz w optymalizacji procesów biznesowych – stoi nowy zarząd. To nie jedyne zmiany w Grupie – również jej trzy spółki operacyjne mają nowego prezesa.
Cezary Maciołek, dotychczasowy wiceprezes zarządu Grupy Progres został powołany na jej prezesa. Dołączyła do niego nowa wiceprezes Magda Dąbrowska, wcześniej dyrektor zarządzająca Centrum Usług Wspólnych (CUW), którego zadaniem jest realizacja kluczowych procesów biznesowych związanych z działalnością klientów oraz całej Grupy. Tym samym Grupa Progres znalazła się w gronie firm posiadających parytet na najwyższych stanowiskach. Piotr Zając – założyciel firmy i jej większościowy udziałowiec – po rezygnacji z funkcji prezesa zarządu, pełni rolę prokurenta samoistnego spółki.
W trzech spółkach operacyjnych – Progres HR International (praca tymczasowa, zatrudnienie obcokrajowców z Europy Wschodniej), Progres HR Poland (praca tymczasowa, zatrudnienie Polaków) oraz Progres Advanced Solutions (outsourcing procesów biznesowych) – prezesem zarządu został Paweł Dąbrowski dotychczasowy dyrektor zarządzający wymienionych podmiotów.
Grupa Progres powstała w 2002 r. Z małego startupu – działającego na terenie woj. pomorskiego – przekształciła się w dużą organizację o zasięgu nie tylko krajowym, ale też międzynarodowym (24 oddziały w całej Polsce oraz 3 oddziały na Ukrainie), wspierającą przedsiębiorców w aż 14 obszarach, za które odpowiadają zespoły złożone z ponad 200 ekspertów. Rozbudowana sieć kontaktów i partnerstw biznesowych pozwala spółce obsługiwać klientów na terenie całej Europy i rekrutować pracowników 40 narodowości na 4 kontynentach. Przez niemal 20 lat, Grupie Progres zaufało ponad 1500 firm, a dzięki pracy i zaangażowaniu zespołu ekspertów zatrudnienie znalazło ponad 250 tys. osób.
Nowy zarząd planuje nadal wykorzystywać potencjał rynku w Polsce i poza jej granicami, koncentrując się na rozwoju Grupy oraz jej spółek jako organizacji etycznych, tworzących przyjazne środowisko pracy, zorientowanych na potrzeby klientów oraz łączących świat pracodawców i kandydatów szukających stabilnego zatrudnienia. Obok realizacji dotychczasowej misji, firma odświeża strategię, dostosowuje ją do rynku pracy przyszłości i na szeroką skalę wdraża inteligentne rozwiązania oraz nowe technologie. W dalszym ciągu to człowiek będzie najważniejszym ogniwem i wspólnym mianownikiem wszelkich działań Grupy Progres.
Kilkanaście lat wspólnych doświadczeń
Cezary Maciołek związany z Grupą Progres od 15 lat, w 2014 r. został Wiceprezesem Zarządu Spółki. Jest również współtwórcą trzech niezależnych linii biznesowych rozwijanych w ramach Grupy: Progres HR (praca tymczasowa), Progres Permanent Recruitment (rekrutacje stałe) oraz Progres Consulting (doradztwo biznesowe i szkolenia). Pomysłodawca autorskiego wydarzenia Kurs na HR – inicjatywy poświęconej tematyce zarządzania zasobami ludzkimi, która łączy ze sobą świat biznesu, nauki i władz samorządowych. Zaangażowany w kluczowe projekty branżowe – aktywnie uczestniczy w pracach zespołów wpływających na zmiany prawodawcze w naszym kraju oraz tworzenie przepisów regulujących działanie rynku pracy przyszłości. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na wydziale Kolegium Nauk o Przedsiębiorczości (kierunek Zarządzanie) oraz studiów MBA na Akademii Leona Koźmińskiego. Ukończył program ICAN Management organizowany przez Canadian International Management Institute, a także studia podyplomowe dla Menedżerów Sprzedaży na wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Dogłębnie analizuje tematykę świata rekrutacji i gospodarki. Swoją wiedzą chętnie dzieli się podczas konferencji, debat oraz w prasie branżowej.
Magda Dąbrowska związana z Grupą Progres od 18 lat, zdobywała doświadczenie pracując na różnych stanowiskach. Do 2021 r. Dyrektor Zarządzająca Centrum Usług Wspólnych Grupy Progres, odpowiadała – i jako wiceprezes nadal odpowiada – za kierowanie zespołami w działach administracji, kadr i płac, legalizacji zatrudnienia, IT, prawnym, księgowości, kontrolingu, zarządzania przepływami pieniężnymi, personalnym oraz marketingu. Zaangażowana w największe projekty prowadzone przez Grupę Progres, m.in. Kurs na HR, opracowywanie raportów rynkowych oraz analiz branżowych. Magda Dąbrowska współtworzyła Kodeks Etyki stanowiący drogowskaz dla podejmowanych przez spółki Grupy Kapitałowej działań w relacjach ze współpracownikami, Klientami indywidualnymi i biznesowymi, dostawcami, konkurencją oraz otoczeniem społecznym. Absolwentka Politechniki Gdańskiej, kierunek Zarządzanie Zasobami Ludzkimi i Zarządzanie Operacyjne w Przedsiębiorstwie.
Paweł Dąbrowski związany z Grupą Progres od 14 lat, ostatnio jako Dyrektor Zarządzający trzech spółek operacyjnych Progres HR Poland, Progres HR International oraz Progres Advanced Solutions. Stanowiska menadżerskie pełni od 2010 r., współtworząc strategie rozwoju oraz realizując długofalowe plany finansowe. Doradca biznesowy z zakresu optymalizacji procesów HR w kluczowych obszarach działalności przedsiębiorstw. Absolwent Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych, kierunek Stosunki Międzynarodowe, specjalizacja Gospodarka i Administracja.
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.