[post_title]

[post_published]

PROGRES

Dlaczego firma ma płacić Wam za rekrutację, kiedy moja księgowa może ją zrobić sama?  – pyta mnie klient w rozmowie telefonicznej?

No właśnie, dlaczego klienci chcą korzystać z naszych usług w dziedzinie rekrutacji stałych, kiedy mogą zrobić je sami?

Czas pani księgowej jest zbyt cenny, żeby miała go poświęcać na selekcję CV” – mówi Szymon Sowiński specjalista ds. rekrutacji Grupy Progres w Łodzi. Podliczając wszystkie koszty rekrutacyjne okazuje się, że rekrutacji przeprowadzonej przez firmę samodzielnie jest równy, jak nie większy od kosztów, które firma zapłaci agencji. Rekrutując przez firmę rekrutacyjną klient oszczędza czas, który jest niezbędny do wypełnienia zadań operacyjnych jego organizacjiMonitorowanie spływu CV, ich selekcja i potem długie spotkania z kandydatami to czas i pieniądze pracodawcy. Dajemy również 3-miesięczną gwarancję na kandydata i testy kompetencyjne w cenie – dodaje Szymon.

Jesteśmy w stanie „wydobyć” odpowiednich kandydatów spod ziemi. Doświadczony rekruter  realizuje procesy rekrutacyjne w oparciu o swoje kontakty i rekomendacje kandydatów.

Niejednokrotnie w trakcie spotkania z nowym klientem byłem w stanie przypomnieć sobie kogo z danej branży mam w swojej bazie.

„Zaopiekowani” kandydaci i klienci polecają nam nowych kandydatów i klientów, dzieje się tak każdego dnia,  mówi Ewa Przybylska Dyrektor ds. Rozwoju Rekrutacji Stałych w Grupie Progres.

Dzięki dogłębnemu poznaniu potrzeb klienta i kandydata jesteśmy nawet w stanie zagwarantować trwałość zatrudnienia. Wiadomo, że im kandydat jest bardziej dopasowany kompetencyjnie do organizacji, tym lepiej układa się współpraca, dodaje.

Nasi klienci skupiają się przede wszystkim na realizacji zleceń dla swoich klientów – Miłosz Floriański Menedżer ds. rekrutacji z Gdańska, dużą uwagę przykłada do dokładnego poznania, nie tylko potrzeb klienta ale również do budowania jego Employer Brandingu i jak twierdzi, to: rekruter jest w stanie pokazać jakie atuty ma firma naszego klienta, nawet jeżeli klient nie jest w stanie sprecyzować tego na pierwszym spotkaniu. Za każdym razem odwiedzamy klienta, zadajemy dużo pytań, przechodzimy od szczegółu do ogółu, po to żeby dobrze zaprezentować go w trakcie rozmowy rekrutacyjnej. Jest to bardzo ważne, szczególnie w przypadku rekrutacji Direct Search. Traktujemy biznesowo każdą ze stron rekrutacji. Jesteśmy partnerem dla klienta jak i kandydata – podsumowuje wypowiedź Miłosz.

Szybka realizacja zleceń jest kluczem do sukcesu.  80% rekrutacji zamykamy w pierwszym miesiącu jej trwania”  Takimi osiągnięciami chwali się Łukasz Karaszewski Menedżer projektów rekrutacyjnych Grupy Progres w Warszawie.

Jak  mówi, kluczem do sukcesu w przypadku Łukasza jest indywidualne podejście do klienta.

Nie działamy standardowo, każda rekrutacja jest inna i wymaga specjalistycznej wiedzy, dlatego też codziennie uczymy się czegoś nowego z dziedziny IT, budownictwa, finansów czy marketingu i sprzedaży.

Spotkanie nic nie kosztuje. Konsultant zadaje pytania i proponuje w jakich dziedzinach może wesprzeć i odciążyć pracodawcę. Doświadczeni partnerzy  biznesowi  outsoursują usługę rekrutacji Łowcom Talentów, od tymczasowych po specjalistyczne stanowiska inżynieryjne.

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;