[post_title]
[post_published]
Ocena okresowa była jednym z pierwszych elementów, na które postawiliśmy. W ślad za nią poszły kolejne zmiany i działania rozwojowe. Jednym z obszarów, które bazują na ocenie okresowej są szkolenia. Rozpoczęliśmy między innymi cykl profesjonalnych szkoleń sprzedażowych, których pierwsze efekty już dostrzegamy. Nasi pracownicy są bardziej efektywni w prowadzonych przez siebie działaniach, osiągają lepsze wyniki, nawiązują biznesowe relacje na zupełnie innym poziomie niż dotychczas, dzięki czemu są dużo bardziej zaangażowani i zmotywowani do działań. Poza tym prowadzimy szkolenia dla rekruterów na różnym poziomie zaawansowania, z nastawieniem na zróżnicowane branże i uwzględniających działania employer branding. Zależy nam na tym, aby osoby, które zajmują się rekrutacją dla naszych klientów skutecznie realizowały zlecane im projekty, a także były wsparciem pod kątem budowania wizerunku pracodawcy.
Ponadto prowadzimy szkolenia wdrożeniowe dla nowych pracowników – organizujemy je cyklicznie w centrali firmy przedstawiając najważniejsze dla naszego biznesu informacje. Zapoznajemy pracowników z procedurami, liniami biznesowymi, wewnętrznymi zasadami i działaniami. Ponadto budujemy relacje i dbamy, aby już od pierwszych chwil pracownicy czuli się u nas dobrze.
W 2014r. przygotowaliśmy także projekt podnoszący standardy obsługi klienta, przeprowadziliśmy warsztaty z tego zakresu dla pracowników, stworzyliśmy broszury informacyjne oraz zadbaliśmy o mierzenie efektów. Dzięki temu mamy określony wspólny zakres działań i standardów, a nasi klienci – zarówno firmy, jak i kandydaci w procesach rekrutacji są obsługiwani na wyższym poziomie.
W ubiegłym roku zajęliśmy się jeszcze jednym obszarem – przygotowując się do badania zaangażowania, które docelowo wdrożyliśmy w tym roku, przeprowadziliśmy ustrukturyzowane wywiady z pracownikami dotyczącymi satysfakcji z pracy i ważnych dla nich obszarów funkcjonowania w organizacji. Były to pierwsze tego typu działania, z których wnioski posłużyły do zaplanowania działań dla pracowników i do stworzenia ankietowego badania, które wdrożyliśmy w 1 kwartale 2015r.
Dodatkowo postawiliśmy na działania z zakresu social media, aby być również online, tak jak nasza grupa docelowa. Rozwinęliśmy nasz profil firmowy na Goldenline, na którym nie tylko publikujemy aktualności, ale także wchodzimy w interakcję z naszymi pracownikami i potencjalnymi kandydatami. Rozwijamy działania na Facebooku, Instagramie i Twitterze – dbamy o to, aby być w stałym kontakcie z osobami, które poszukują informacji o firmach w internecie.
Otrzymanie nagrody Best Large Recruitment Company za inwestycję w rozwój pracowników wewnętrznych, przyznawanej przez Magazyn Rekruter, jest dla mnie informacją, że nie tylko pracownicy dostrzegają zmiany, które zachodzą. Widoczne i doceniane jest to także przez naszą branżę. Jest to dla nas podwójna radość i podwójna motywacja do kontunuowania działań na polu HR w kolejnych latach.
Joanna Kamińska
Menedżer ds. rozwoju usług doradczych
w roku 2014 – HR Menedżer w Grupie Progres
autorka branżowego bloga HR z pasją
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.