[post_title]
[post_published]
PROGRES
Mówi się, że dobrze jest uczyć się na swoich błędach. Ale nie tylko! Warto uczyć się na sukcesach innych osób. Światowi biznesmeni, liderzy, politycy, innowatorzy też zaczynali od pomysłu, idei, którą musieli rozwinąć. Ich droga do sukcesu jest bardzo inspirująca. Ucz się od najlepszych.
„Twoją marką jest to, co ludzie mówią o tobie, kiedy wyjdziesz z pokoju.”
Jeff Bezos, CEO i założyciel Amazona
„Moje zainteresowanie życiem bierze się z stawiania przed sobą wielkich, wydawałoby się nieosiągalnych wyzwań i próby ich pokonania.”
Richard Branson, przedsiębiorca, miliarder, twórca Virgin Group
„Wierzę, że musisz rozumieć ekonomię i biznes, zanim stworzysz strategię oraz że musisz rozumieć strategię, zanim stworzysz strukturę. Jeśli zrobisz to w niewłaściwej kolejności, zapewne poniesiesz porażkę.”
Michael Dell, założyciel Dell Inc.
„Wielkie oczekiwania są kluczem do wszystkiego.”
Sam Walton, założyciel Wal-Mart
„Jeśli jest w ogóle jakiś sekret sukcesu, leży on w umiejętności przyjęcia punktu widzenia innych i patrzeniu na rzeczy zarówno z pozycji rozmówcy, jak i własnej.”
Henry Ford, założyciel Ford Motor Company
„Najbardziej niezadowoleni klienci to twoje najlepsze źródło nauki.”
Bill Gates, współzałożyciel Microsoft
„Świadomość tego, że pewnego dnia będę martwy jest jednym z najważniejszych narzędzi, jakie pomogły mi w podjęciu największych decyzji mojego życia. Prawie wszystko – zewnętrzne oczekiwania wobec ciebie, duma, strach przed wstydem lub porażką – wszystkie te rzeczy są niczym wobec śmierci. Tylko życie jest naprawdę ważne. Pamiętanie o tym, że kiedyś umrzesz jest najlepszym sposobem jaki znam na uniknięcie myślenia o tym, że masz cokolwiek do stracenia. Już teraz jesteś nagi. Nie ma powodu, dla którego nie powinieneś żyć tak, jak nakazuje ci serce.”
Steve Jobs, współzałożyciel Apple Inc.
„Jestem trochę skąpy, ale co z tego? Gdy patrzę na pieniądze, które mam wydać na siebie, zawsze zastanawiam się, czy klient IKEI mógłby sobie na to pozwolić. Mógłbym regularnie latać pierwszą klasą, ale posiadanie pieniędzy na bogate życie to niezbyt dobry powód do ich marnowania. I jeśli istnieje coś takiego, jak dobre przywództwo, to na pewno lider powinien dawać dobry przykład.”
Ingvar Kamprad, założyciel IKEA
„Cały czas szukaj nowych celów. Nawet jeśli jesteś już bogaty, nawet gdy masz ustabilizowaną firmę. Wciąż pytaj, patrz, szukaj, główkuj, co jeszcze innego można zrobić. To znakomicie wpływa na twoją psychikę, ale także zabezpiecza przed nagłą katastrofą.”
Ray Kroc, założyciel McDonalds
„Sukces w sprzedaży nie zależy od tych, których ty znasz. Ważne jest, kto chce poznać ciebie.”
Dale Carnegie amerykański pisarz
„Trzeba się nauczyć ponosić porażki. Nie można stworzyć nic nowego, jeżeli nie potrafi się akceptować pomyłek.”
Charles Knight, malarz
„Moim celem nigdy nie było tylko stworzyć firmę. Wielu ludzi mylnie sądzi, że przez to nie dbam o przychody, zyski i tym podobne rzeczy. Ale nie być tylko firmą oznacza dla mnie, że robimy nie tylko biznes – budujemy coś, co naprawdę uczyni świat lepszym.”
Mark Zuckerberg, CEO i założyciel Facebooka
„Biznes, bardziej niż jakiekolwiek inne zajęcie, wymaga ciągłego zajmowania się przyszłością, jest ciągłą kalkulacją, instynktownym ćwiczeniem się w prognozowaniu.”
Henry R. Luce, amerykański wydawca
„Powód, dla którego mogłam odnieść sukces finansowy to fakt, że nigdy, nawet przez minutę nie skupiałam się na pieniądzach.”
Oprah Winfrey, amerykańska prezenterka oraz producentka telewizyjna i aktorka, miliarderka.
„Jeżeli istnieje sposób, aby zrobić coś lepiej – znajdę go.”
Thomas Alva Edison, wynalazca
„Lider to ktoś, kto zna drogę, idzie drogą i pokazuje drogę.”
John Maxwell, mówca, coach, trener
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.