[post_title]

[post_published]

PROGRES

Zatrudnianie obcokrajowców to dla firm nie lada wyzwanie, ale i bardzo złożony proces. Chcąc uniknąć szeregu formalności związanych z tą procedurą, firmy powierzają to zadanie agencjom pracy.

Te działania zdecydowanie ułatwiają pracodawcom podejmowanie nowych wyzwań i spełniania oczekiwań rynku. Ich przedsiębiorstwa nadal funkcjonują bez zarzutu i nie muszą się martwić o kruczki prawne. Mimo tak niskiego wskaźnika bezrobocia, nadal obserwujemy ogromne potrzeby w przypadku prac tymczasowych i sezonowych. Przedsiębiorcy z Polski szczególnie zainteresowani są zatrudnianiem pracowników ze wschodu.

W 2015 r. odnotowano aż 800 tyś. oświadczeń pracodawców, z czego 98% dotyczyło Ukraińców. „Obserwujemy ogromny wzrost zainteresowania zatrudnianiem cudzoziemców, głównie ze wschodu, co jest spowodowane coraz bardziej odczuwalnym deficytem pracowników na lokalnych rynkach w Polsce. Nawet firmy, które do tej pory niechętnie otwierały się na zatrudnianie obcokrajowców, dzisiaj bez wahania próbują w ten sposób zaspokajać swoje rekrutacyjne potrzeby” – komentuje Marcin Kołodziejczyk, Dyrektor ds. Rozwoju Projektów Międzynarodowych w Grupie Progres.

Rok rocznie odnotowujemy coraz większe zainteresowanie polskim rynkiem. W 2014 roku pracodawcy złożyli 372 946 oświadczeń, gdzie tylko w pierwszym kwartale tego roku było ich aż 309 528. Liczby te jednoznacznie wskazują dynamikę i rozwój polskiego rynku pracy.

Które regiony, jako cel migracji są najczęściej wybierane przez naszych wschodnich sąsiadów? W jakich branżach specjalizują się najbardziej? Przeczytasz o tym w artykule: Pracownicy z Ukrainy dźwigają polską gospodarkę w portalu hrpolska.pl

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;