​Jak stworzyć skuteczne CV? Zaskocz rekrutera

i zyskaj przewagę nad pozostałymi kandydatami

PROGRES

Badania pokazują, że masz zaledwie kilka sekund, żeby zainteresować rekrutera swoim CV. Zanim Twoja aplikacja trafi na stos tych, które wezmą udział w dalszym procesie, musi pokonać niemałą konkurencję. I wydaje się, że właśnie to jest tak naprawdę najtrudniejsze.

 

Zastanawiasz się, dlaczego nikt nie reaguje na Twoje zgłoszenia? Szukasz sposobu, by przebić się przez tysiące innych maili i aplikacji? Poznaj nasze wskazówki. Stwórz skuteczne CV i wykorzystaj swoją szansę. Zwróć na siebie uwagę i nie pozwól rekruterowi o sobie zapomnieć.

 

Samo CV nie wystarczy. Czyli kilka słów o tym, jak je dostarczyć

 

Z pewnością nie zdziwi Cię to, że najbardziej popularną i preferowaną formą przekazywania CV jest droga mailowa. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, aby dostarczyć CV pocztą tradycyjną lub osobiście, pojawiając się w siedzibie potencjalnego pracodawcy. Jednak ze względu na nadal istniejące zagrożenie związane z pandemią koronawirusa warto pisać maile i dołączać do nich aplikacje. To zdecydowanie przyspieszy też cały proces analizy kandydatury. Pamiętaj o tym, że samo CV to nie wszystko. Rekruter zwraca uwagę na temat i treść maila. Poza poprawnością językową szczególne znaczenie ma tu także wyróżnienie takiej wiadomości spośród setek innych, podobnych. Jak to zrobić? Wykorzystaj informacje zawarte w ogłoszeniu i wpleć je w treść maila. Pokaż rekruterowi, że doskonale wiesz gdzie i po co piszesz. Zapomnij o kopiuj-wklej. Udowodnij, że naprawdę zależy Ci na tej pracy.

Zadbaj o swój wizerunek w Sieci

 

Wiadomość e-mail i dołączone do niej CV to nie jedyne źródła informacji o Tobie, jakie posiada rekruter. Osoba, która rozważa zaproszenie Cię na rozmowę kwalifikacyjną na pewno wygoogluje Twoje nazwisko. Sprawdzi, co publikujesz w mediach społecznościowych i w jakich grupach się udzielasz. Zadbaj o to, aby faktycznie mogła Cię w ten sposób poznać. I to tylko z tej najlepszej strony, rzecz jasna.

 

Co powinno zawierać CV? — Podstawy, które musisz znać

 

Niezależnie od tego, czy postanowisz stworzyć tradycyjne CV i przesłać je w formie pliku PDF, czy sięgniesz po bardziej nowatorskie i kreatywne rozwiązania, Twoje zgłoszenie będzie poprawne i kompletne tylko wtedy, kiedy umieścisz w nim:

 

  • swoje dane kontaktowe i wiek,
  • odpowiednie zdjęcie — wyraźne i pasujące do stanowiska, na które aplikujesz,
  • wykształcenie,
  • doświadczenie, czyli swoją dotychczasową ściekę zawodową,
  • dodatkowe umiejętności, znajomość języków obcych i obsługi programów komputerowych, przebyte szkolenia oraz uzyskane certyfikaty,
  • hobby,
  • podsumowanie — krótki tekst o Twoim doświadczeniu, który warto umieścić początku CV,
  • aktualną klauzulę CV.

 

5 przydatnych wskazówek przy tworzeniu skutecznego CV

 

Skuteczne CV to połowa sukcesu. Jeśli wiesz, jak je stworzyć, już zyskujesz przewagę nad innymi kandydatami, z którymi będziesz musiał rywalizować. Skorzystaj z naszych wskazówek i bądź o krok dalej od innych.

 

  1. Twoje CV powinno być kompletne. Pamiętaj, aby uwzględnić w nim wszystkie podstawowe informacje o sobie i swoim doświadczeniu zawodowym.
  2. Skuteczne CV to spersonalizowane CV. Dopasuj dokument do branży, ogłoszenia lub firmy, do której wysyłasz aplikację.
  3. Wykorzystaj możliwości, jakie dają programy graficzne. Dodaj wykresy i ikony. Wyróżnij najważniejsze informacje pogrubioną czcionką lub lekko kontrastującymi kolorami.
  4. Postaraj się zmieścić swój życiorys na maksymalnie dwóch stronach A4.
  5. CV to bardzo ważny dokument, który powinien być przejrzysty, bezbłędny i stworzony w dobrym guście.

 

Wyróżnij się — kreatywne pomysły na nowoczesne CV

 

Zdradzimy Ci sekret. To od Ciebie zależy, czy Twoje CV zostanie zauważone i zainteresuje rekrutera. Aby to osiągnąć, potrzebujesz tylko własnej wyobraźni, którą mamy nadzieję odrobinę pobudzić. Być może pamiętasz głośną w Sieci akcję Łukasza Jakóbiaka — internauty, znanego z autorskiego programu talk-show „20 m2”. Wiesz, jak zainteresował firmy, które nie chciały go zatrudnić i nie reagowały na wysyłane przez niego tradycyjne aplikacje? Wywiesił przed budynkiem jednej z nich swoje CV i list motywacyjny, które zajęły prawie 20 m2 przestrzeni. W ten sposób zwrócił na siebie uwagę i mógł wręcz przebierać w ofertach pracy. Jesteś gotowy na podobny odzew? Spróbuj naszych kreatywnych propozycji na nowoczesne CV.

CV dopasowane do branży

 

CV wyglądające jak oferta sprzedażowa? A może okładka czasopisma? Na taką formę mogą pozwolić sobie ci, którzy aplikują na kreatywne stanowiska. To doskonały sposób na zwrócenie uwagi rekrutera i prezentację dawki swoich możliwości. Po tak kreatywne CV sięgają graficy, marketingowcy i dziennikarze. Przykład? Jeśli szukasz pracy w branży muzycznej, stwórz swój życiorys na wzór okładki płyty CD. Jak myślisz, czy kilka sekund wystarczy, by zainteresować tym rekrutera?

Zyskujące na popularności wideo CV

 

Być może taka forma autoprezentacji kojarzy Ci się ze zgłoszeniami do teleturniejów. I słusznie, to dobry kierunek. Wideo CV to jedna z najbardziej nowoczesnych form aplikacji. Wymaga odpowiedniego przygotowania i perfekcyjnego montażu. Jeśli w ogłoszeniu znajdziesz informację o zdalnej rekrutacji, istnieje spore prawdopodobieństwo, że Twoje wideo CV przesłane w odpowiedzi na nie, zostanie docenione. O czym warto wspomnieć? Dobrze jest dołączyć do wideo tradycyjne CV w pliku PDF. Dzięki temu rekruter dostanie podsumowanie Twojego filmiku i nie będzie musiał pisać jego skryptu.

Strona www lub blog — CV i portfolio w jednym

 

Strony internetowe i blogi są lubiane przez rekruterów i kandydatów z prostego względu — dają wiele możliwości autoprezentacji. Są nie tylko formą CV, ale i portfolio. Ci, którzy szukają pracy jako projektanci stron internetowych lub copywriterzy, śmiało mogą dołączać do aplikacji linki kierujące do swoich własnych stron. Co ważne, jeśli decydujesz się na pokazanie rekruterowi swojego bloga i warsztatu pisarskiego, zadbaj o to, aby było tam sporo różnorodnych wpisów. Jeśli dopiero co zacząłeś publikowanie artykułów, poszukaj innego sposobu na pokazanie swojego talentu.

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;