Rola rekrutera w pracy z klientem oraz kandydatem

PROGRES

Praca jest niewątpliwie głównym filarem życia każdego z nas. Kto i z jakiego powodu szuka pracy? Ilu kandydatów, tyle odpowiedzi. Każdego z nas motywuje coś innego. Jedni szukają swojej pierwszej pracy, inni zmieniają dotychczasową na inną. Dla jednych priorytetem jest wynagrodzenie, dla innych stanowisko, branża i czas pracy. Jednak zarówno kandydat, jak i jego potencjalny pracodawca doświadczają stresu – nieuniknionego elementu procesów rekrutacyjnych.

Pracodawca stresuje się, gdy traci ważnego członka załogi i musi podjąć decyzję dotyczącą wyboru i zatrudnienia nowego. Pracownik martwi się natomiast o swoją sytuację zawodową i finansową. Rolą HR-owca jest zmniejszenie lub całkowite zniwelowanie obaw zarówno Klienta, jak i jego potencjalnego pracownika. Rolą rekrutera jest zatem zapewnienie obu stronom stabilności, komfortu a w rezultacie zadowolenia.

HR to dziedzina łącząca psychologię, socjologię, marketing i ekonomię. Są to gałęzi, dzięki którym rekruter jest w stanie połączyć odpowiedniego pracodawcę z odpowiednim pracownikiem. W pracy z Klientem rekruter jest jego partnerem biznesowym i specjalistą, który pomaga mu osiągnąć sukces poprzez zbudowanie odpowiedniego zespołu pracowników. Kwintesencją relacji biznesowej jest wzajemne zaufanie, dlatego każdego dnia staramy się je budować poprzez zaangażowanie oraz otwartość i szczerość. Dla kandydata jesteśmy natomiast jego doradcą i powiernikiem. Osobą, wskazującą możliwości i ścieżki kariery. Często kandydaci odbierają nas jako przewodnika, wyznaczającego wspólny cel i określającego sposoby jego realizacji. Zarówno z Klientami, jak i z kandydatami staramy się rozmawiać jak z przyjaciółmi. Dzięki temu jesteśmy w stanie poznać ich oczekiwania oraz cechy charakteru, a dzięki nieustannemu poszukiwaniu nowych możliwości i rozwiązań, zarówno Klienci, jak i pracownicy darzą nas oraz firmę, którą reprezentujemy, coraz większym zaufaniem.

Praca HR-owca jest wbrew pozorom niezwykle wymagająca. Istotnym jest, aby być z jednej strony elastycznym i gotowym na wprowadzanie ewentualnych zmian, z drugiej natomiast – bycie konsekwentnym w swoich przekonaniach. Rekruter musi być nie tylko dobrym psychologiem, ale także znakomitym handlowcem. Powinien posiadać szeroko rozwinięte kompetencje interpersonalne, pozwalające na budowanie mocnych i długoterminowych relacji. Powinien posiadać umiejętność reprezentowania – firmy przed kandydatem oraz kandydata przed firmą. Rekruter powinien przede wszystkim charakteryzować się empatią, wzbudzać zaufanie i odznaczać się dyspozycyjnością.

Reasumując, zarówno dla Klienta, jak i kandydata rekruter powinien być nie tylko partnerem biznesowym, ale również przyjacielem – gotowym na rozmowę w każdym momencie i odznaczającym się szczerością. Tylko takie podejście jest w stanie zapewnić satysfakcję wszystkim ze stron.

Zespół Progres Permanent Recruitment

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;