[post_title]
[post_published]
PROGRES
13 września 2016 roku odbyła się Pomorska Regionalna Gala Jubileuszowa Lodołamacze 2016. Nagrodzono pomorskich pracodawców, którzy zatrudniają Osoby Niepełnosprawne, zajęliśmy III miejsce w kategorii Otwarty Rynek Pracy.
„Wygranie 3 miejsca w konkursie Lodołamacze na poziomie regionalnym to dla nas ogromne wyróżnienie, tym bardziej, że startowaliśmy w konkursie po raz pierwszy. Cieszymy się, że jako organizacja jesteśmy doceniani nie tylko za wskaźniki czysto ekonomiczne ale również za działalność społeczną. Możliwość znalezienia się wśród laureatów konkursu motywuje nas do dalszego działania na rzecz osób niepełnosprawnych oraz zwrócenia uwagi na inne obszary działań społecznych.” Marta Goławska Specjalista ds. Personalnych
Zobacz video przygotowane przez TVP 3 Gdańsk:
NAGRODY „LODOŁAMACZE 2016” PRZYZNANE
Od wielu lat współpracujemy z fundacjami na rzecz aktywizacji osób niepełnosprawnych.
Poza działaniami wynikającymi z profilu naszej działalności takich jak: doradztwo zawodowe, pomoc w przygotowaniu CV i przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, oferujemy również pracę w strukturach naszej organizacji na terenie całej Polski. Osoby niepełnosprawne zatrudniamy w zdecydowanej większości w oparciu o umowę o pracę ale również oferujemy płatne staże czy umowę zlecenie. Respektujemy obowiązki wynikające z prawa: jak np. skrócony czas pracy, zwiększony wymiar urlopu.
Nasze miejsca pracy są przystosowanie do osób, które mają problemy w poruszaniu się (windy, toalety, regulowane biurka i krzesła).
W przypadku osób z ograniczonym wzrokiem zakupujemy dodatkowe oprogramowanie pozwalające swobodnie korzystać ze sprzętu komputerowego.
Każdy z pracowników ma przed sobą jasną ścieżkę kariery i możliwość sprawdzenia się w obszarach, które są zbieżne jego zainteresowaniom, doświadczeniu oraz wykształceniu.
W naszej organizacji praktyką są również migracje poziome np. jeśli dana osoba z powodu swoich problemów zdrowotnych odczuwa zbyt duże obciążenie dotychczasową pracą. Z racji naszej rozbudowanej struktury zawsze stawiamy przed naszymi pracownikami możliwość spróbowania swoich sił w innym dziale.
Pracownicy niepełnosprawni uczestniczą w szkoleniach zwiększających ich kompetencje w obszarze, w którym pracują.
Proponujemy również możliwość pracy zdalnej. Osoby niepełnosprawne mogą pracować z domu, regularnie kontaktując się ze swoim przełożonym oraz spotykając co jakiś czas w biurze, aby móc zaplanować działania na kolejny okres.
Więcej informacji na stronie Lodołamacze.info.pl
Fotorelacja na stronie Dziennikbaltycki.pl
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.