[post_title]
[post_published]
PROGRES
Wspólnie z Gdańskim Urzędem Pracy oraz Pracodawcami Pomorza realizujemy projekt na Ukrainie. Jego celem jest zbadanie zjawiska migracji Ukraińców do Polski, a przy okazji promocja regionu Pomorza, jako atrakcyjnego miejsca do życia i pracy.
Biuro z innowacją
Niedawno otworzyliśmy we Lwowie nasze kolejne, 5 już biuro na Ukrainie. Ma jednak nieco inny charakter. Powstało w ramach projektu, który realizować będzie Gdański Urząd Pracy i Pracodawcy Pomorza we współpracy z naszą firmą, a celem tej niezależnie funkcjonującej komórki jest zbadanie zjawiska migracji Ukraińców do Polski.
– Rynek w Polsce wykazuje ogromne potrzeby w zakresie pozyskiwania pracowników, co w dużej mierze zaspokajają pracownicy ze Wschodu, głównie z Ukrainy. Jako firma działająca w branży HR, staramy się ciągle dywersyfikować kanały rekrutacyjne, ale też pozyskiwać wiedzę z rynku. Postanowiliśmy więc wspólnie z Pracodawcami Pomorza przyjrzeć się przepływom migracyjnym pracowników z Ukrainy i poznać ich charakterystykę – mówi Cezary Maciołek, wiceprezes Grupy Progres.
W ramach wspólnego projektu biuro we Lwowie przez okres 12 miesięcy prowadzić będzie badania dotyczące m.in. powodów, długości czy kierunków wyjazdów Ukraińców do Polski. Analizowane będą różne grupy wiekowe i różne regiony, aby rozdzielić ruch turystyczny od edukacyjnego czy zarobkowego i na tej podstawie móc wyciągać wnioski.
– Ta inicjatywy zrodziła się z potrzeby i obserwacji rynku. Jesteśmy organizacją, która próbuje sprostać oczekiwaniom pomorskich przedsiębiorców. Badamy już popyt na pracowników z Ukrainy, a wspólnie z Grupą Progres zbadamy również podaż pracowników z tamtego rynku. Będziemy też promować nasz region nie tylko w aspekcie racy, ale też edukacji czy turystyki – mówi Tomasz Limon reprezentujący Pracodawców Pomorza.
Do tej pory migrację z tego kierunku analizowano głównie w oparciu o dane z polskich urzędów zajmujących się legalizacją pobytu czy pozwoleniami o pracę. Cenne będzie więc spojrzenie na to zjawisko z perspektywy rynku ukraińskiego i zbadanie procentowego rozkładu wyjazdów w zależności od ich charakteru.
– Dla nas, jako firmy HR-owej, szczególne cenne będzie potwierdzenie elementów związanych z atrakcyjnością polskiego rynku pracy oraz świadomością Ukraińców w zakresie jego szerokiej oferty – dodaje Cezary Maciołek.
W całym ubiegłym roku za pośrednictwem Grupy Progres pracę w Polsce podjęło 9056 obywateli Ukrainy.
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.