[post_title]

[post_published]

PROGRES

Ponad 54 proc. – właśnie tylu Ukraińców znajduje się w grupie wszystkich pracowników tymczasowych, aktywnych zawodowo w Polsce, wynika z raportu Grupy Progres. Jeszcze w 2017 r. najwięcej było Polaków (ok. 59 proc.), obecnie nasi rodacy stanowią mniejszość. Trendy narodowościowe panujące na rynku pracy tymczasowej podsumował, w Radiu Gdańsk, Cezary Maciołek, Wiceprezes Grupy Progres.

Zjawisko zmian w strukturze zatrudnienia pracowników tymczasowych obserwujemy na skalę masową od 2015 roku, gdzie w pracy tymczasowej cudzoziemców było zaledwie kilka procent w udziale całkowitym. Dzisiaj sytuacja zmieniła się radykalnie, ponieważ na przestrzeni czterech lat ta struktura zatrudnienia pracowników tymczasowych zmieniła się na korzyść cudzoziemców. Niewiele ponad 40 proc. stanowią Polacy – powiedział Wiceprezes Cezary Maciołek w Radiu Gdańsk. – Z naszych badań wynika, że około 10 procent stanowią pracownicy z innych krajów niż Ukraina i Polska, ale w tych 10 procentach dość znaczący mają udział kraje z uproszczoną procedurą zatrudnienia, a więc mimo wszystko to nasi bliżsi sąsiedzi ze wschodu – Białorusini, Mołdawianie, Gruzini, Kazachowie, Azerowie oraz obywatele Federacji Rosyjskiej. Zdarzają się także cudzoziemcy z Azji i Dalekiego Wschodu – podkreślił Cezary Maciołek.

Z komentarza Cezarego Maciołka dowiedzieliśmy się również, że u Polaków nastąpił spadek zainteresowania niektórymi branżami. Są sektory, w których nie chcą dzisiaj pracować osoby po studiach, przed studiami i w ich trakcie – to obszary gospodarki związane z przetwórstwem, produkcją ryb lub wędlin.

Mitem wg. Wiceprezesa jest przekonanie, że pracownik ze wschodu jest tańszy. Cezary Maciołek zaznaczył, że obcokrajowcy z powodu dodatkowych formalności, tłumaczeń i pozwoleń, mogą okazać się dla przyszłego pracodawcy bardziej kosztowni.

Cała wypowiedź dostępna jest na stronie Radia Gdańsk, jej autorem jest redaktor Daniel Wojciechowski. Radio Gdańsk to regionalna rozgłośnia Polskiego Radia, która skupia mieszkańców województwa pomorskiego oraz warmińsko-mazurskiego, dostępna jest także przez Internet. Za początek nadawania audycji uznaje się relację ze Święta Morza, która odbyła się w roku 1945. Jest to rozgłośnia ponadpokoleniowa, która skupia ludzi w różnym wieku, przejawia się to w charakterze poszczególnych programów. Wśród nich warto wymienić takie jak: Rozmowa Kontrolowana, Komentarze Radia Gdańsk, Dokumenty i Reportaże, Kawałek Świata i Herbata, Magazyn Ekologiczny, W drodze, Gdynia Główna.

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;