[post_title]
[post_published]
PROGRES
Kryptowaluty, Libra, plusy i minusy mediów społecznościowych, rekrutacje w Internecie, opinie o pracodawcach w sieci to tylko niektóre z zagadnień poruszonych w jednej z ostatnich audycji „Ludzie i pieniądze”. Życie w sieci na antenie Radia Gdańsk komentował Cezary Maciołek, Wiceprezes Grupy Progres.
Firma IBM ogłosiła rozpoczęcie współpracy z Facebookiem przy tworzeniu nowej waluty o nazwie Libra. Portal pracuje nad tym od wiosny tego roku. Obecnie w projekt chcą zaangażować się także najwięksi gracze technologiczni. Po co Facebookowi własna waluta?
– Pod koncepcją wspólnej waluty podpisuje się 28 dużych, międzynarodowych korporacji. Facebook jest inicjatorem przedsięwzięcia, natomiast pozostałe firmy poprzez stowarzyszenie działające w Szwajcarii mają być jego operatorem – powiedział Wiceprezes Cezary Maciołek w Radiu Gdańsk. – Ta oferta ma pomóc wszystkim, którzy mają problem z tradycyjnym dostępem do sektora bankowego, a jak wyliczają analitycy, takich osób jest około 2 miliardy – podkreślił Cezary Maciołek.
Z komentarza Cezarego Maciołka dowiedzieliśmy się również, że Librę należy traktować jako komplementarne rozwiązanie w sektorze finansowym, a nie jako zagrożenie dla świata. Ma być ono stabilnym narzędziem, które będzie kontrolowane i transparentne.
W audycji poruszono także kwestie opinii, pojawiających się w świecie online, na temat pracodawców i tego jaki wpływ mają one na świat offline. – Nie ma nic złego w tym, żeby stworzyć warunki i dać pracownikom możliwość wypowiadania opinii o pracodawcach. To absolutnie dobry kierunek. Jest wiele różnych form wymiany informacji nt. pracodawców i nie możemy z nimi walczyć – zaznaczył Cezary Maciołek. – Natomiast musimy zastanowić się również w jaki sposób chronić pracodawców przed pomówieniami – dodał Wiceprezes Grupy Progres.
Cała wypowiedź dostępna jest na stronie Radia Gdańsk, audycję prowadził redaktor Artur Kiełbasiński. „Ludzie i pieniądze” to program o gospodarce z udziałem ekonomistów, przedsiębiorców i dziennikarzy, którzy dzielą się swoimi opiniami na temat wydarzeń, mających wpływ na zawartość portfeli Polaków. Wspólnie komentują decyzje rządu, samorządu i izb gospodarczych, informują o innowacjach i pomysłach na biznes.
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.