[post_title]
[post_published]
PROGRES
Nie ma jednego przepisu na sukces. Gdyby był, w dodatku osiągalny dla każdego, musielibyśmy się zmierzyć z sytuacją, gdy w danej branży działaliby sami zwycięzcy.
Jednej recepty nie ma, ale zauważa się kilka cech, które łączą liderów. Osoby, które w naszym mniemaniu osiągnęły wielki sukces, wypracowały taki sposób życia i pracy, który nie tylko pozwala im osiągać spektakularne efekty, ale też inspiruje innych.
Liderzy pracują w godzinach swojej największej produktywności.
Można nazwać to przywilejem osób, które nie mają nad sobą przełożonego – można zaczynać pracę o dowolnej godzinie. Jeśli to 5:00 rano jest porą, gdy umysł najsprawniej pracuje – warto to wykorzystać. Znajomość własnego potencjału oraz mechanizmów, które sprzyjają pracy twórczej to duży krok w kierunku osiągnięcia celu.
Liderzy pracują mądrzej, nie dłużej.
Praca przez wiele, wiele godzin nie musi wcale prowadzić do wybitnych efektów. Mówi się, że sukces to maraton, a nie sprint – trzeba wiedzieć, jak dobrze rozłożyć energię, by starczyło jej zarówno na początku, jak i na finiszu działań.
Liderzy współpracują z odpowiednimi ludźmi i umiejętnie delegują zadania.
Biznes w pojedynkę? To byłoby trudne zadanie. Mówi się, że sukces ma wielu ojców i coś w tym stwierdzeniu jest. Liderzy doskonale wiedzą, że współpraca z odpowiednimi ludźmi to siła napędowa, a delegowanie zadań osobom, którym się ufa, pozwala rozwinąć skrzydła. Bo doba ma tylko 24 godziny, nie da się zrobić wszystkiego w pojedynkę. Można jednak tego dokonać, gdy ma się wsparcie.
Liderzy mają wizje i jasny cel.
Ciężko dotrzeć do celu, gdy nie ma się go sprecyzowanego, a dokładnie opisany plan pozwala wybrać odpowiednie środki. Nie ma czas na błądzenie, czas to pieniądz! Konkretna wizja to konkretne działania, oszczędność czasu i energia, która nie została rozproszona na poszukiwania.
Liderzy wiedzą, co to work-life balance, zdrowo się odżywiają, ćwiczą i mają czas dla siebie.
Na sukces składa się wiele rzeczy, które z biznesem nie mają totalnie nic wspólnego. Może tego na pierwszy rzut oka nie widać, ale liderzy, prócz tego, że ciężko pracują i konsekwentnie realizują swoje idee, prowadzą też normalne (powiedzmy!) życie. To ,,normalne życie’’ to rodzina, słynny work-life balance, a nawet wizyty w siłowni – dbanie o siebie, dbanie o relacje rodzinne to spokój i siła, które przekładają się na biznes.
,,Co oni mają, czego nie mam ja?’’ – jeśli zadajesz sobie to pytania, oto odpowiedź. Osoby, które osiągnęły sukces, mają doświadczenie. Na pewno popełniły mnóstwo błędów, a do obecnego statusu dochodziły latami. Jest jednak coś, czego oni nie mają, a masz ty – przykład. Inspiruj się najlepszymi.
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.