[post_title]

[post_published]

PROGRES

Motywacja, to wewnętrzny entuzjazm pracownika. To chęć i dążenie do realizacji działań związanych z pracą. Wewnętrzny napęd, który powoduje, że człowiek decyduje się na działanie. Z pewnością każdy pracodawca chciałby, aby jego pracownicy pozostawali zmotywowani. Jak to zrobić i jakie warunki muszą zostać spełnione, aby motywacja zaistniała? Przeczytaj!

Co wpływa na motywację?

Przede wszystkim czynniki biologiczne, intelektualne, społeczne i emocjonalne. Jako taka, motywacja jest bardzo złożoną i niełatwą do zdefiniowania siłą, na którą mogą wpływać również czynniki zewnętrzne. Każdy człowiek jest zmotywowany – wydarzeniami, osobami, celami. Istnieje ona w świadomości i działaniach każdej osoby i może dotyczyć jakiegokolwiek aspektu życia.

Jak motywować w pracy?

Pracodawca powinien najpierw zastanowić się, jak tę motywację wywołać – biorąc pod uwagę indywidualne potrzeby pracowników, czynniki satysfakcjonujące wewnętrznie, jak i zewnętrznie.

Motywacja, to połączenie spełniania potrzeb i oczekiwań pracowników, które są związane z oczekiwaniami dotyczącymi samej pracy, miejsca pracy oraz wszystkich rzeczy pośrednich. Jest to wiele zmiennych, przez co sam proces motywowania staje się trudny.

Pracodawcy rozumieją, że muszą zapewnić środowisko pracy, które tę motywacje stworzy, jednak wielu nie rozumie dokładnej misji, a nawet jeśli rozumieją wagę i znaczenie motywacji, to brakuje im umiejętności i wiedzy, aby zapewnić pracownikowi odpowiednie środowisko.

10 czynników sprzyjających motywacji:

  1. Dobre wynagrodzenie.
  2. Traktowanie pracowników z szacunkiem.
  3. Zminimalizowanie liczby reguł i zasad w środowisku pracy.
  4. Informacje zwrotne dotyczące pracy.
  5. Uznanie i pochwały w sytuacjach osiągania dobrych wyników.
  6. Jasne oczekiwania, klarowne warunki, dobrze określony zakres obowiązków.
  7. Miła atmosfera.
  8. Zapewnienie narzędzi do pracy oraz pomoc w podnoszeniu kwalifikacji.
  9. Wykazanie zaangażowania i umiejętne słuchanie pracownika.
  10. Dobre zrozumienie misji, celów oraz wartości firmy.

Wszystkie wymienione wyżej czynniki są ważne. Dla każdego w nieco innym stopniu. Warto więc mieć świadomość tego, motywuje naszego pracownika i wiedzieć po prostu, co jest dla niego ważne w życiu.

 

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;