[post_title]

[post_published]

PROGRES

Integracja to słowo klucz, które na twarzach zdecydowanej większości pracowników (jeśli nie u wszystkich) wywołuje uśmiech i chochliki w oczach. Kojarzy się z dobrze spędzonym czasem w dowolnej formie. Często są to wyjścia na kręgle, do pizzerii, na piwo, do escaperoomu czy na paintball. Podczas szukania pomysłów na wyjście integracyjne okazuje się, że w burzy mózgów biorą udział również osoby, które zazwyczaj nie mają wiele do powiedzenia i nie wyróżniają się kreatywnością w codziennej pracy. Jest to pierwszy dowód na to, że warto przeznaczyć swoją energię na wspólne spędzenie czasu wolnego.

Szukając odpowiedzi na pytanie „Dlaczego warto integrować się z zespołem?” musimy spojrzeć na integrację z kilku perspektyw.

Nowy pracownik

Zmiana pracy bądź otoczenia wywołuje ogromny stres. Zazwyczaj w pierwszych dniach jesteśmy przede wszystkim ciekawi – nowych obowiązków, nowego przełożonego, a nawet tego jaką kawę oferuje firma. Poza zainteresowaniem odczuwamy także pewien dyskomfort. Zastanawiamy się jak przyjmą nas nowi współpracownicy, czy będą chętnie dzielić się wiedzą, czy będą o mnie plotkować? Podczas wspólnie spędzonego czasu pół prywatnie/pół służbowo możemy rozwiać swoje wątpliwości, nawiązać pierwsze znajomości, poznać naszych nowych kolegów i koleżanki.

Doświadczony pracownik

Jeśli pracujesz w firmie dłużej niż pół roku to śmiało możesz nazywać się doświadczonym pracownikiem. Nawet jeśli popełniasz błędy, cóż… Kto ich nie robi? Powszechnie wiadomo, że wraz z doświadczeniem jakie nabywasz czynności, które wykonujesz na co dzień, zaczynają być coraz bardziej powtarzalne i nawet jeśli masz pracę bardzo odpowiedzialną – często po prostu nudne. Dla doświadczonych pracowników wyjścia czy zabawy integracyjne są odskocznią od codzienności (wreszcie będzie się coś działo!), eliminują negatywne emocje spowodowane np. stresem. Przede wszystkim są jednak krótką chwilą zapomnienia o targetach, kejpiajach, czelendżach i innych korpogadkach ?

 „Szef”

Jesteś przełożonym? Integruj się z ludźmi, ale przede wszystkich integruj ich pomiędzy sobą. Zauważysz, że przekłada się to na kooperację, dzięki której Twoja praca będzie przyjemniejsza, łatwiejsza i zdecydowanie szybsza. Rywalizację potęguj podczas gry w kręgle czy jazdy na gokartach. Pozwól swoim pracownikom „wyszaleć” się poza biurem. Natomiast wracając do czterech ścian zachęcaj ich do współpracy, a nie rywalizacji. Wszyscy na tym skorzystają.

 

Iwona Wieczyńska – Kierownik Regionu Grupy Progres

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;