[post_title]
[post_published]
PROGRES
Czy zastanawialiście się kiedyś co wpływa na odbiór Waszej osoby podczas rozmowy rekrutacyjnej?
Mogłoby się wydawać, że najważniejsze jest doświadczenie, umiejętność przedstawienia swoich kompetencji, świetny wynik testów osobowościowych. Oczywiście jest to prawda, ale to nie jedyne elementy rysujące w głowie przyszłego, potencjalnego pracodawcy obraz nas jako brakującego ogniwa Jego zespołu. Każdy z nas zna powiedzenie: „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” i mimo, iż „Nie szata zdobi człowieka” należy do tematu ubioru podczas rozmowy rekrutacyjnej podejść tak profesjonalnie, jak do stworzenia biznes planu podczas zakładania własnej firmy. Pamiętajmy, że jesteśmy tylko ludźmi i zwracamy uwagę na to jak wyglądamy. Podczas rozmowy każda ze stron zaczyna swoją wzajemną ocenę i niestety pierwsza rubryka, którą uzupełniamy w swojej głowie to rubryka – wygląd.
Oczywiście należy zawsze się kierować złotymi zasadami: czysto, schludnie, „elegancko”. Nie bez powodu słowo elegancko włożyłam w cudzysłów. Każda branża, jak i każde stanowisko posiada inne definicje słowa „elegancko”. Zależałoby mi, żeby każdy indywidualnie odkrył znaczenie tego słowa w przypadku chęci zmiany pracy. Internet oraz poradniki zasypują nas wskazówkami na temat wyglądu podczas interview, ale czy zawsze one są trafione? Ostatnio przeczytałam, że osoba ubiegająca się o stanowisko kierownicze w firmie odzieżowej powinna wyglądać tak, jakby ubiegała się o stanowisko kierownicze w banku – garnitur, średni obcas, oczywiście koszula. Jednak czy to do końca dobry kierunek? Nie sądzę.
Osoba, która chce pracować w branży odzieżowej powinna mieć styl, powinna nie bać się wyznaczać trendów, powinna pasować do „rodzaju” odzieży, którą sprzedaje firma, do której aplikuje. Wyobrażacie sobie trenera personalnego, idącego na rozmowę rekrutacyjną w garniturze? Albo Dyrektora Generalnego w koszulce polo i joggerach?… Ja też nie ?
Gdybym została poproszona o radę w zakresie stylizacji ubioru podczas interview, zdecydowanie udzieliłabym takich wskazówek:
- Załóż czyste i wyprasowane ubranie
- Dopasuj materiał do panującej pogody
- Niech Twoje ubrania nie będą jak zbroja, a będą raczej jak Twoja druga skóra
- Postaw na minimalizm bez względu na to, czy Twój strój jest w stylu biznes czy casual smart
- Pamiętaj o fryzurze i makijażu
- Przede wszystkim – bądź sobą ?
Po zastosowaniu się do tych wskazówek, bez względu na to czy jesteś kobietą, czy mężczyzną, stań przed lustrem i oceń czy chciałabyś/chciałbyś sama/sam siebie zatrudnić. Jeśli tak, to wychodząc z domu zabierz jeszcze swój uśmiech i ZDOBĄDŹ tą pracę.
Martyna Cichosz – Kierownik Projektów Rekrutacyjnych Grupy Progres
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.