[post_title]

[post_published]

PROGRES

Z roku na rok popularność pracy zdalnej wzrasta. Coraz większa liczba pracodawców skłania się ku temu, by w swojej ofercie zamieszczać możliwość pracy zdalnej. Notabene, jest to jeden z bardziej pożądanych benefitów, o którego istnienie coraz częściej pytają Kandydaci do pracy. Kluczowe wydaje się pytanie, czy praca bez nadzoru i tak zwanego „oddechu” Szefa za plecami może być efektywna? Jak zawsze, w przypadku takich pytań odpowiedź brzmi – „To zależy”. Zależeć może przede wszystkim od stanowiska, które poprzez swój charakter umożliwia, bądź nie, wykonywanie zawodowych obowiązków poza firmą. Zależy także od umiejętności zarządzania czasem przez pracownika. Oczywiście nowe technologie umożliwiają pracodawcy wgląd do tego, w jakich godzinach pracownik jest zalogowany do systemu, jednak czy samo zalogowanie oznacza realizację powierzonych zadań? Niekoniecznie. Z drugiej jednak strony, fizyczna obecność pracownika w miejscu pracy nie gwarantuje jego pełnego zaangażowania i skupienia uwagi na powierzonych zadaniach. Powyższe stwierdzenia sugerują, iż praca zdalna może być efektywna, jeśli wykonuje ją pracownik samodzielny i zmotywowany do swojej pracy, bez względu na miejsce, w którym przebywa. Aktualnie taka forma współpracy wykorzystywana jest głównie w zawodach o charakterze projektowym, w których istotą jest osiągnięcie wyznaczonych celów w określonym terminie.

 

Dorota Pachucy – Starszy Specjalista ds. Rekrutacji Grupy Progres

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;