[post_title]

[post_published]

PROGRES

Od lat w świecie HR istnieje trend budowania zaangażowania Kandydata (Candidate Experience) oraz Klienta (Customer Experience). Firmy „prześcigają się” w sposobach zainteresowania sobą, by być jak najbardziej atrakcyjnym potencjalnym pracodawcą i najwyżej ocenianym partnerem biznesowym. Dopiero od pewnego czasu świadomość pracodawców odnośnie dbałości o pracowników staje się coraz bardziej kluczowa w rozwoju przedsiębiorstw. Musimy pamiętać, że to właśnie pracownicy stanowią fundament firmy i istotnym jest, by dbać o ich bytność w firmie, czyli tzw. „Employee Experience”. Zarządzanie zasobami ludzkimi w ostatnich latach stało się niezwykle wymagające, gdyż nigdy wcześniej tak jak do tej pory, zmiany nie następowały tak gwałtownie. Pracownicy od swoich pracodawców nie oczekują jedynie wynagrodzenia adekwatnego do posiadanych kwalifikacji oraz wykształcenia, coraz większy nacisk kładą natomiast na opiekę nad własnym rozwojem, utrzymywaniem zaangażowania i budowaniem przynależności do zespołu. To skutkuje koniecznością ciągłego pielęgnowania lojalności wśród pracowników. Jak to najlepiej osiągnąć? Odpowiedź jest dość prosta – należy znać potrzeby swojego pracownika oraz zarządzać nim w odniesieniu do stawianych wymagań. Konsekwencją tego zjawiska jest tworzenie dobrych praktyk względem obecnych, jak i przyszłych pracowników. Jakie doświadczenia pracownika są aktualnie najbardziej pożądane? Trudno powiedzieć, gdyż jest to zależne od indywidualnych potrzeb pracownika. Nie każdemu przecież zależy na tym samym. Mimo to najczęściej pracownicy wskazują na doświadczenia związane z:

  • Rozwojem – występowaniem ścieżek karier,
  • Szkoleniami – wysokoprocentową inwestycją,
  • Liderskim stylem zarządzania w organizacji,
  • Jasnym przekazem misji i wizji,
  • Świadczeniami dodatkowymi,
  • Partnerskim traktowaniem pracowników,
  • Działaniami prospołecznymi,
  • Możliwością pracy zdalnej,
  • Świadczeniami, które dotyczą rodzin pracowników, itd.

 

Pamiętaj: Employee Experience to cały cykl działań skierowanych w stronę pracownika od odpowiednio dopasowanej oferty, poprzez rekrutację, zatrudnienie, onboarding, pracę w danej organizacji, ale także moment odejścia pracownika z organizacji.

 

Martyna Cichosz – Kierownik Projektów Rekrutacyjnych Grupy Progres

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;