[post_title]
[post_published]
PROGRES
XIV edycja Kursu na HR już za nami. 13 czerwca 2019 w Sali BHP Stoczni Gdańsk wspólnie z licznym gronem uczestników i ekspertów dyskutowaliśmy o zmianach czekających branżę HR i tego jak możemy się do nich przygotować.
W Stolicy Pomorza spotkaliśmy się już trzeci raz. Gdańsk, do którego zaprosiliśmy uczestników Kursu na HR był świadkiem licznych konwersacji krążących wokół jednego, kluczowego zagadnienia – przyszłości HR. Nie zabrakło też tematów dotyczących najistotniejszych kwestii dla tej branży – profilaktyki, outsourcingu czy wdrożeń pracowników. Wydarzenie, podobnie jak XIII edycję w Toruniu, prowadził Wiceprezes Grupy Progres – Cezary Maciołek. Mimo burzy i niesprzyjających warunków atmosferycznych, w Konferencji wzięło udział ponad 130 uczestników.
Tematami dominującymi podczas XIV edycji były nowe technologie i przyszłość HR. Nie zabrakło też tematów dotyczących najistotniejszych kwestii dla tej branży – profilaktyki, outsourcingu czy wdrożeń pracowników. Zarówno prelekcje jak i debata odbywały się w wypełnionej sali.
Dlaczego Kurs na HR cieszy się rosnącym zainteresowaniem? Informacje dotyczące lokalnych rynków pracy, które posiadamy od pracowników naszych oddziałów regionalnych oraz te otrzymywane podczas Kursu na HR – ogólnopolskiego cyklu konferencji podczas, których spotykamy się z regionalnymi przedsiębiorcami, lokalnymi władzami i środowiskiem naukowym oraz osobami związanymi z branżą HR można podciągnąć pod jeden, wspólny mianownik. Rynek pracy ma wielu interesariuszy, którzy widzą potrzebę rozmowy na ważne tematy, chcą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz rozwiązywać kluczowe problemy.
Patronami honorowymi wydarzenia byli: Prezydent Miasta Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk, Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Gdański Urząd Pracy, Pracodawcy Pomorza, Invest in Pomerania, Pomorski Fundusz Rozwoju, Regionalna Izba Gospodarcza Pomorza, Pomorska Izba Rzemieślnicza , Gdański Klub Biznesu, Centrum Rozwoju Talentów, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu.
Patronami Medialnymi konferencji byli: Radio Gdańsk (https://radiogdansk.pl/), portal trojmiasto.pl (https://www.trojmiasto.pl/), magazyn Benefit (https://miesiecznik-benefit.pl/), miesięcznik Harvard Business Review Polska (https://www.hbrp.pl/), Instytut Kontekstów Pracy (https://kontekstypracy.pl/), Outsourcing Portal (http://www.outsourcingportal.eu/pl/) i magazyn Outsourcing&More Polska (http://www.outsourcingandmore.pl/pl).
Dziękujemy za wsparcie.
Pełna relacja z wydarzenia dostępna jest na https://kursnahr.pl/
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.