Jak profil na LinkedIn może pomóc Ci

w znalezieniu wymarzonej pracy?

PROGRES

LinkedIn nie jest już tak tajemniczym portalem społecznościowym, jak mogłoby się wydawać. To platforma internetowa dla każdego. Zrzesza najwięcej ludzi biznesu z całego świata. Jak więc skorzystać z jej potencjału? Czy na LinkedIn można znaleźć wymarzoną pracę? Mamy dla Ciebie kilka prostych wskazówek, które na pewno Ci to ułatwią.

 

Jakie informacje umieścić na LinkedIn, by stać się atrakcyjnym kandydatem?

 

Ustawienia i możliwości, jakie daje profil na LinkedIn to, mogłoby się wydawać, studnia bez dna. Im więcej czasu poświęcisz na jej zgłębianie, tym lepiej stworzysz swój profil i przyciągniesz rekruterów. Ale jak znaleźć na to czas? Aby Ci to ułatwić zebraliśmy w tym      artykule najważniejsze, naszym zdaniem, wskazówki. Zobacz, co trzeba i co warto umieścić na LinkedIn, aby zwiększyć szanse na otrzymywanie ciekawych ofert pracy i bezpośrednich wiadomości od head hunterów.

Uzupełnij profil podstawowymi informacjami.

Jeśli szukasz pracy i chcesz wykorzystać do tego profil na LinkedIn, potraktuj go jak swoje CV. Uzupełnij go w 100%, dodając wszystkie niezbędne informacje, tj.:

  • dane kontaktowe,
  • doświadczenie zawodowe,
  • historię edukacji,
  • umiejętności,
  • zdobyte certyfikaty i licencje

Stwórz odpowiedni nagłówek i zachęć rekrutera do kontaktu.

Nagłówek to element, który najczęściej odpowiada za pierwsze wrażenie, jakie Twój profil zrobi na osobach, które go odwiedzają, widzą Twoją publikację lub propozycję dodania Cię do sieci kontaktów. To kilka słów, które wyświetlają się zaraz pod Twoim imieniem i nazwiskiem. Specjaliści od rekrutacji na LinkedIn podpowiadają, że warto wyszczególnić w tym miejscu aktualne stanowisko i obszary zawodowe, w których działasz.

Umieść odpowiednie zdjęcie profilowe.

Zdjęcie na profilu na LinkedIn, podobnie jak w CV, nie jest wymagane. Jednak, jeśli chcesz prezentować się na tym portalu jak profesjonalista, warto je umieścić. Decydując się na to, pamiętaj, że zdjęcie profilowe powinno być dopasowane do Twojej branży i stanowiska, jakie zajmujesz lub chcesz objąć w przyszłości. Oczywiście, jeśli na co dzień nie nosisz krawata, wcale nie musisz go zakładać specjalnie do zdjęcia na LinkedIn. Pamiętaj tylko o tym, że wakacyjnymi fotografiami lepiej dzielić się w innych serwisach społecznościowych. Niekoniecznie tych, które umożliwiają bezpośredni kontakt z rekruterami i potencjalnymi pracodawcami.

Dodaj podsumowanie zawodowe.

Do czego wykorzystać podsumowanie? Opowiedz odwiedzającym Twój profil nieco więcej na temat tego, czym się zajmujesz, w jakich ciekawych projektach brałeś udział i dlaczego warto podjąć z Tobą współpracę lub po prostu zaprosić Cię do sieci kontaktów. W tym miejscu możesz też wypunktować swoje nagrody czy sukcesy, którymi chcesz się podzielić. Zrób to zwięźle i przejrzyście.

Powiedz rekruterom, że jesteś otwarty na zmianę pracy.

Daj konkretny sygnał, że aktywnie szukasz zatrudnienia. To nie wymaga od Ciebie pisania specjalnego elaboratu. Wystarczy, że w zakładce „Preferencje dotyczące poszukiwania pracy” zaznaczysz opcję informowania rekruterów o tym, że jesteś otwarty na nowe możliwości. Od teraz Twój profil będzie lepiej widoczny, a Ty zyskasz szansę na otrzymywanie wiadomości e-mail o wolnych stanowiskach, które mogą Cię zainteresować.

Dodaj inną wersję językową Twojego profilu.

Nie jest to konieczne do zwrócenia uwagi HR-owców, ale warto to zrobić, kiedy poszukujesz pracy w międzynarodowych korporacjach. Tworząc swój profil w dodatkowej, obcojęzycznej wersji zapunktujesz w oczach przyszłego pracodawcy i ułatwisz zadanie rekruterowi, który nie mówi po polsku.

Jak szukać pracy na LinkedIn?

Czy sam profil na LinkedIn wystarczy, by znaleźć wymarzoną pracę? Niekoniecznie. Jeśli zdecydowałeś się dołączyć do społeczności tego portalu, wykorzystaj jego potencjał.

  • Samodzielnie szukaj pracy, przeglądając zakładkę „Praca”.
  • Bądź aktywny — komentuj i dodawaj własne posty.
  • Poszerzaj sieć kontaktów i nawiązuj nowe znajomości biznesowe.
  • Przeglądaj strony potencjalnych pracodawców. Ustaw powiadomienia o nowych ofertach pracy, jakie zamieszczają na LinkedIn i bądź na bieżąco

Grupa Progres

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;