Jak zmieniała się firma na przestrzeni lat?

Sebastian Klink – Kierownik ds. Kluczowych Klientów  /   13 lat stażu

 

18 lat to dużo czy mało?

18 lat to bardzo długi okres — zarówno w życiu człowieka, jak i w życiu organizacji. Aby lepiej uzmysłowić sobie, jak bardzo odległy jest to czas, najlepiej jest cofnąć się pamięcią do roku 2002. W roku 2002 żyliśmy takimi wydarzeniami jak: dziewiąta już wizyta Jan Pawła II w Polsce, negocjacje z Unią Europejską w Kopenhadze o przyjęcie do wspólnoty, czy upadek stoczni Szczecin. Wielu z nas już dziś nie pamięta tych wydarzeń, a duża liczba naszych pracowników pozna je jedynie z kart podręczników historii – myślę, że jest to najlepszy dowód no to, że 18 lat to bardzo dużo.

 

Jak wyglądał początek Twojej pracy w Grupie Progres?

Początek mojej pracy przyda na rok 2007, w którym świat i otaczające nas technologie wyglądały znacznie inaczej, niż obecnie.

Brak mediów społecznościowych, do dyspozycji raczej jeden komputer stacjonarny niż multum laptopów, a nieświadome włączenie Internetu w telefonie mogło doprowadzić budżet oddziału do ruiny.

 

Całość pracy mogliśmy wykonać wtedy za pośrednictwem telefonu, kartki, długopisu i sporej ilości dobrej chęci oraz motywacji do pracy. Zdecydowanie nie mieliśmy wtedy wielu technologicznych dobrodziejstw czasów dzisiejszych, ale mieliśmy siebie – i właśnie to sprawia, że pomimo pozornych trudności początków mojej pracy, bardzo miło wspominam ten okres.

 

Jak wyglądał Twój rozwój/ ścieżka kariery?

Zaraz po ukończeniu matury – jak większość moich znajomych, przystąpiłem do poszukiwania pracy. Przez kilka miesięcy pracowałem na produkcji w jednej z większej fabryk w Łodzi. Po kilku miesiącach otrzymałem możliwość pracy w Grupie Progres u tego właśnie klienta na stanowisku koordynator zmiany. Wraz z nabywanym stażem i doświadczeniem awansowałem kolejno na:
starszego koordynatora, konsultanta, starszego konsultanta, opiekuna Klienta, by finalnie od sierpnia 2017 do dnia dzisiejszego mieć możliwość pracowania na stanowisku Kierownika ds. Kluczowych Klientów, odpowiadając całkowicie za obsługę klienta, u którego rozpoczynałem zawodową karierę na produkcji w 2007 roku.

 

Jak zmieniała się firma na przestrzeni lat

Gdy w 2007 roku zaczynałem pracę, nasze logo wyglądało tak jak poniżej.

 

 

 

W Łodzi pracowało kilka osób i chyba żadne z nas nie miało do końca świadomości, jak profesjonalnie wykonywać naszą pracę – zjawisko Agencji Pracy Tymczasowych w Polsce raczkowało w tym okresie. Wraz z biegiem lat cała organizacja się uczyła, profesjonalizowała, pojawiła się zmiana identyfikacji wizualnej, odseparowanie linii biznesowych, systematyczne zwiększenie liczb wykwalifikowanych osób, które niejednokrotnie przychodziły do nas z firm konkurencyjnych lub prosto z kierunkowych studiów.

 

Porównując okres 13 lat, które miałem okazję obserwować, mogę powiedzieć, że Progres, do którego wstępowałem w 2007 roku, jest zupełnie inną organizacją niż Grupa Progres w 2020 roku.

 

Lubię pracę w Grupie Progres, ponieważ…

Ponieważ jest to organizacja, która dojrzewała i zmieniała się wraz ze mną. Organizacja pełna pozytywnej energii, pomocnych ludzi niezależnie od tego, na jakim etapie dołączyli do firmy. Zawsze w przyszłości będę mile wspominał ten okres w życiu oraz ludzi, z których przyszło mi poznać.

 

 

Przeczytaj również: Czego życzysz Grupie Progres i jej pracownikom?

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;