[post_title]
[post_published]
PROGRES
Dynamiczny, rozwijający się, nowoczesny, z perspektywą wzrostu na najbliższych kilka lat. Tak, wszyscy się z tym zgodzimy i potwierdzają to również statystyki. Trójmiasto jest obecnie czwartym rynkiem w Polsce pod względem zatrudnienia – w sektorze pracuje już ponad 21 tys. osób. Co istotne, na rynku pojawiają się wciąż nowi inwestorzy z tej branży, ale bardzo dynamicznie rozwijają się też obecne już tutaj firmy. W praktyce przekłada się to na 2-3 tysiące nowych miejsc pracy, które generowała branża rok do roku w okresie kilku ostatnich lat.
A jaka jest oferta pracy kierowana do kandydatów tego sektora? Czy jest atrakcyjna i nadąża za wymaganiami kandydatów?
Dynamika rozwoju sektora usług dla biznesu powoduje, że zmieniają się uwarunkowania pozyskiwania kadry. Obecny poziom konkurencyjności (żeby nie powiedzieć wojny o talenty) sprawia, że pracodawcy nie mają już możliwości chodzenia na skróty, działania w oparciu o utarte, znane schematy. Dzisiaj ofertę pracy trzeba umiejętnie na rynku sprzedać. Niewątpliwie powinna ona zawierać stałe elementy – jej podstawą jest określenie zadań na stanowisku, miejsca wykonywania pracy, oczekiwań względem kandydata – twardych i miękkich kompetencji. Ale na tym nie można już dzisiaj poprzestać. Świadomość kandydata rośnie, jasno i klarownie przedstawia on też swoje oczekiwania wobec pracodawcy. Czas kompromisów w rozumieniu „uchylimy rąbka tajemnicy oferty, a o reszcie opowiemy na spotkaniu rekrutacyjnym” – bezpowrotnie minął do czego pracodawcy muszą się niestety przyzwyczaić. Kiedyś pracodawca miał dostęp do kilkuset CV składanych na jedno stanowisko, dzisiaj bywa, że to pracownik ma dostęp do kilkuset ofert pracy na lokalnym rynku w jednym czasie. Wiele ofert jest wręcz identyczna. Te same formy przekazu, spójne wątki, warunki oferty. Niewiele je odróżnia.
Co zatem może zdecydować, że wybierze właśnie naszą ofertę?
W tym miejscu warto się na chwilę zatrzymać i zastanowić jakie są kluczowe zasady tworzenia dobrej oferty dla pracownika. Grupa Progres od 15 lat skutecznie wspiera rosnące wciąż grono klientów w tworzeniu ofert i środowiska pracy, które spotykają się z dużym zainteresowaniem kandydatów. Jak to robimy? Naszą wiedzą i doświadczeniem w tym zakresie podzielimy już 25 stycznia podczas warsztatu, który odbędzie się w ramach BSS Forum w Gdyni. Serdecznie zapraszamy do Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego, gdzie opowiemy o 7 kluczowych zasadach tworzenia dobrej oferty dla pracownika i zaprosimy Was do dyskusji.
Nie czekaj, aż inni zrobią to za Ciebie! Hasło przewodnie tegorocznej konferencji BSS Forum w Gdyni brzmi: Rock Your Business! A ja powiem więcej: Rock Your Offer – rozbujaj z nami swoją ofertę!
Do zobaczenia!
Magdalena Białek
Regionalny Kierownik Rekrutacji Stałych, Grupa Progres
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.