[post_title]
[post_published]
27 października 2016 w Warszawie odbyła się gala Wieczoru Rekrutera i Konkursu Perły HR.
Jest to „pierwszy w Polsce Konkurs skierowany do specjalistów i firm zajmujących się dostarczaniem szeroko rozumianych usług HR. Ideą Konkursu jest integracja środowiska rekrutacyjnego i stworzenie szansy promocji jego potencjału. ”
Ewa Kiryczuk, Menadżer ds. Rekrutacji Grupy Progres już drugi raz z rzędu otrzymała wyróżnienie w kategorii Rekrutacja Stała. Korzystając z tej okazji zadaliśmy jej kilka pytań:
• Jak zdobycie pierwszej nagrody wpłynęło na rozwój Twojej kariery? Co się zmieniło?
Z mojej perspektywy dużo się nie zmieniło. Otrzymane wyróżnienie w ubiegłym roku pozwoliło podsumować działania, zastanowić się nad tym co warto poprawić aby dążyć do jeszcze większej doskonałości. Cały czas pracuję na najwyższym poziomie, odpowiedzialnie traktując kandydatów oraz firmy, które powierzają mi swoje potrzeby. Przez ostatni rok zdobyłam kolejne doświadczenia które uczą pokory i dystansu. Awansowałam na stanowisko Menadżera, mam większą odpowiedzialność, buduję zespół rekruterów.
• Co zrobić, aby stać się rekruterem roku? Możesz podać rady dla innych osób, które dopiero zaczynają swoją karierę?
Jeżeli budząc się rano masz poczucie satysfakcji, wiesz że jadąc do pracy jesteś potrzebny, sukcesywnie realizujesz założony plan, a praca jest twoją pasją w której się sprawdzasz to znaczy że jesteś „rekruterem roku”.
A tak na poważnie, to prowadząc rekrutację odpowiadam za dwie strony – firmę (naszego Klienta) oraz Kandytów (również nasi Klienci), jakich angażuję w proces rekrutacyjny. Ważne jest nawiązywanie relacji, które przekładają się współpracę długofalową. Elastyczność i kreatywność pomagają w odnajdywaniu nowych sposobów na docieranie do interesujących nas kandydatów. Trzeba pamiętać o uczciwości, być konsekwentnym w działaniach. Stawiać sobie cele, podnosić poprzeczkę, mieć plan i go realizować.
• Jakie masz plany na nadchodzący rok? Jakie stawiasz sobie wyzwania?
Trudno określić, życie pokaże, a ponieważ praca w rekrutacjach zmienia się jak w kalejdoskopie to na pewno będzie ciekawie.
W nadchodzącym roku będę rozwijać swoje umiejętności. Jestem w trakcie budowania grupy rekruterów jakim chcę przekazywać moją wiedzę, która wpłynie na budowanie coraz silniejszej Grupy Progres.
Zdobyta nagroda motywuje mnie do dalszej systematycznej pracy.
Podsumowanie gali Wieczór Rekrutera i Perły HR 2016 na stronie magazynu Rekruter:
Poznaliśmy najlepszych rekruterów w Polsce – Perły HR rozdane!
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.