[post_title]

[post_published]

PROGRES

„Nowoczesne przedsiębiorstwa, kreujące trendy z zakresu zarządzania pracownikami, wyznają, panującą również w Grupie Progres, zasadę dywersyfikacji, także pod kątem planowania zatrudnienia.” Czytamy w najnowszym numerze miesięcznika Benefit. Piotr Zając, Prezes Grupy Progres, na łamach magazynu skomentował kwestię młodych pracowników, będących wyzwaniem i szansą dla pracodawców.

– Organizacja, która nie otwiera się na ludzi młodych stoi w miejscu, w konsekwencji może zniknąć z rynku, bo nie poradzi sobie z postępową konkurencją. Tę zależność rozumie coraz więcej firm oraz instytucji, które w czasach braków kadrowych i starzejącego się społeczeństwa chętnie zatrudniają młodych, dając im szansę rozwoju w swoich strukturach – podkreślił Piotr Zając, Prezes Grupy Progres.

W komentarzu eksperckim „Młodzi pracownicy szansą i wyzwaniem dla polskich firm” przeczytamy o podejściu osób młodych do pracy, które może zaskoczyć. Trzeba jednak mieć świadomość, że to, co dla managerów zarządzających firmą może wydawać się nietypowe, dla kandydatów, którzy dopiero zdobywają doświadczenie zawodowe jest standardem. Charakterystyczne dla nich jest powszechne przestrzeganie zasad work – life balance. Co więcej, praca choć ważna, powinna być dostosowana do trybu ich życia, nie odwrotnie. A to wymusza na firmach skoncentrowanie się na stworzeniu odpowiedniej infrastruktury i innowacyjnego środowiska pracy oraz uwzględnieniu niestosowanych dotychczas form pracy np. częściowo lub w całości zdalnej.

Prezes Piotr Zając zaznaczył, że „mieszanie struktury organizacyjnej poprzez angażowanie osób bez większego doświadczenia na stawiskach niższego oraz średniego szczebla z doświadczoną kadrą nie jest łatwe i nie trudno tutaj o błędy. Jeśli jednak zrobimy to wg. określonego planu i przy wsparciu specjalistów, którzy takie procesy już przeprowadzali, szybko zauważymy efekty przekładające się na wzmocnienie pozycji firmy na rynku.”

Więcej na temat dialogu firm z osobami młodymi na rynku pracy w miesięczniku Benefit.

Miesięcznik Benefit jest dedykowany profesjonalistom, dla których praca w Dziale Kadr i zarządzanie zasobami ludzkimi, to ciągłe poszukiwanie lepszych rozwiązań dla firmy i ludzi ją tworzących. Szerokie spektrum poruszanych w piśmie tematów, od nowoczesnych technik zarządzania po regulacje prawno-podatkowe, stanowi niezastąpione źródło eksperckiej wiedzy.

Więcej wpisów

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

;