[post_title]
[post_published]
PROGRES
Walka o pracowników sezonowych trwa. Krajowi przedsiębiorcy mają problem z obsadzaniem stanowisk. Oferowane stawki nie są konkurencyjne. Szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę, że chętnych do podjęcia pracy w wakacje szukają i kuszą też nasi zachodni sąsiedzi – Niemcy, Belgia, Holandia, gdzie wynagrodzenia za pracę sezonową są dużo wyższe niż w Polsce wynika z komentarza Cezarego Maciołka, Wiceprezesa Grupy Progres dla dziennika Rzeczpospolita.
W artykule redaktor Anity Błaszczak „Firmy gorączkowo łowią pracowników na wakacje” czytamy m.in. że sezonowych ofert zatrudnienia w przemyśle jest znacznie mniej niż propozycji dorobienia w typowych, sezonowych branżach – ogrodnictwie, gastronomii, handlu czy eventach. Według Cezarego Maciołka, który znalazł się w gronie ekspertów podsumowujących sytuację na sezonowym rynku pracy, Polacy chętniej wybierają zachodnich sąsiadów, gdzie mogą zarobić więcej „O ile w Polsce przy zbiorach owoców i warzyw można zarobić około 15 zł netto za godzinę, o tyle za granicą równowartość 40 zł, a niekiedy więcej. Wybór jest prosty, tym bardziej, że to praca na wakacje”- czytamy w komentarzu.
Cały tekst jest dostępny na stronie dziennika Rzeczpospolita oraz 148 numerze dziennika z dn.27.06.2019 na str. 17.
Anita Błaszczak – autorka artykułu jest redaktorem dziennika Rzeczpospolita, od lat pisze o rynku pracy, zarządzaniu, marketingu i przedsiębiorczości, jest również organizatorką debat redakcyjnych poświęconych tej tematyce.
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.