Stwórz Employee Value Proposition
— złóż kandydatowi ofertę nie do odrzucenia!
Szukasz sposobu na przyciągnięcie utalentowanych pracowników? Chcesz być atrakcyjnym pracodawcą, idącym z duchem czasu? W takim razie pora, abyś poznał Employee Value Proposition. Co to takiego i jak to właściwie określić? W dzisiejszym artykule zebraliśmy wszystkie najważniejsze kwestie, które pomogą Ci skutecznie stworzyć i realizować EVP.
Co to jest Employee Value Proposition?
Employee Value Proposition (lub Employer Value Proposition) to zbiór wartości, które pracodawca proponuje swoim pracownikom. To elementy, postrzegane jako atrakcyjne i zachęcające utalentowanych pracowników do aplikowania na konkretne stanowiska. Pomagają utrzymać ich w firmie, co w rezultacie daje obopólne korzyści. Employee Value Proposition powinno znaleźć się w ogłoszeniach o pracę, ale jest równie istotne podczas zatrudnienia, na każdym etapie współpracy.
Czym nie jest Employee Value Proposition?
Jeśli do tej pory w Twoich ogłoszeniach o pracę widniały wszystkim dobrze znane hasła, tj.: „Oferujemy stabilne zatrudnienie, pracę w młodym zespole i niezbędne narzędzia pracy”, to wcale nie oznacza, że oferujesz swoim pracownikom Employee Value Proposition. Te trzy wartości, które przytoczyliśmy, są niemalże normą. I niestety, nie jest to żadna wyróżniająca, atrakcyjna korzyść, która sprawi, że zaczną spływać do Ciebie setki aplikacji.
Prawidłowo zdefiniowane Employee Value Proposition, czyli jakie?
Jak stworzyć Employee Value Proposition, by faktycznie spełniało swoje zadanie? Czy wystarczy zatrudnić copywritera do napisania chwytliwego hasła employeer brandingowego? Absolutnie nie. Employee Value Proposition powinno być przede wszystkim:
- stałe, czyli składające się z korzyści, które są jednakowe niezależnie od upływu czasu i zmian gospodarczych,
- uniwersalne — dostępne dla każdego pracownika,
- wyróżniające — oryginalne i stworzone z pomysłem, np. zawierające informacje o tym, że pracownicy mogą przyprowadzać do biura ze sobą swoich czteronożnych przyjaciół,
- autentyczne — możliwe do zrealizowania i faktycznie respektowane,
- poparte wcześniejszymi badaniami, określającymi oczekiwania pracowników (potencjalnych i tych już zatrudnionych).
Jak to robią najwięksi? Czyli przykłady Employee Value Proposition
Employee Value Proposition to nie tylko chwytliwe, oryginalne hasło. Powinno kryć się w nim coś więcej — realna wartość (przede wszystkim emocjonalna) dla pracownika i powody, dla których zdecyduje się dla Ciebie pracować. Jednym z najpopularniejszych jest dbałość o work-life balance, np. poprzez oferowanie elastycznego czasu pracy. Jak jeszcze przykuć uwagę wartościowych pracowników? Poniżej znajdziesz przykłady Employee Value Proposition autorstwa największych światowych marek.
- „How we care for Googles” — biura Google to miejsca pracy sprzyjające kreatywności, poza tym Google wspiera rodziny swoich pracowników, ich rozwój oraz zdrowy tryb życia.
- „Expect more than coffee” — Starbucks nazywa i traktuje swoich pracowników jak partnerów, którzy tworzą rodzinę.
- „Join us. Be you.” — Apple tworzy zespół kreatywnych ludzi, w którym każdy jest sobą i buduje oryginalną całość.
- „Why Netflix?” — Netflix przedstawia krótką, konkretną listę wartości, np. praca z doświadczonymi ludźmi, od których można się uczyć każdego dnia.
Grupa Progres
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.