[post_title]
[post_published]
PROGRES
Marka pracodawcy, transfer wiedzy w organizacji czy emigracja zarobkowa Ukraińców do Polski, to jedne z najgorętszych ostatnio tematów dotyczących rynku pracy. Już 20 października zostaną one poruszone podczas konferencji Kurs na HR, spotkania środowisk nauki, biznesu i samorządu, które odbędzie się w Gorzowie Wielkopolskim. Organizatorem wydarzenia jest Grupa Progres.
– Jako firma działająca w branży usług HR bacznie przyglądamy się zmianom zachodzącym na rynku pracy w Polsce, które mają swoje odzwierciedlenie także na lokalnych rynkach. Ważnym czynnikiem determinującym dzisiaj rozwój regionu jest świadomość dynamiki procesów i jednoczesna współpraca różnych środowisk, czemu sprzyja organizowane przez nas wydarzenie. Podczas gorzowskiej edycji Kursu na HR, wraz z przedstawicielami lokalnego rynku i ekspertami, będziemy rozmawiać o problemach regionu i poszukiwać rozwiązań, jak również wyznaczać kierunki dalszego rozwoju – mówi Cezary Maciołek, Wiceprezes Grupy Progres.
Razem o ważnych sprawach
Kurs na HR to cykliczna konferencja odbywająca się kilka razy w roku, w różnych częściach kraju. Na najbliższym spotkaniu, w Gorzowie Wielkopolskim, przedstawiciele lokalnych władz, ludzie biznesu oraz świata nauki, debatować będą o zmieniających się realiach rynku pracy w Polsce i regionie. Podjęte zostaną tematy motywacji pracownika, aktualnej sytuacji, procedur i zmian prawnych w zakresie zatrudniania pracowników z Ukrainy, rozwoju współpracy biznesu i nauki, transferze wiedzy w zróżnicowanych kulturowo i wiekowo organizacjach, jak również budowaniu marki pracodawcy. Prelegentami podczas wydarzenia będą m.in. Paweł Klimczak, Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego, dr inż. Aleksandra Radomska – Zalas, Prodziekan Wydziału Technicznego Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim oraz Małgorzata Loser, Ochotniczy Hufiec Pracy Gorzów Wielkopolski. Spotkanie będzie polem do wypracowania efektywnych rozwiązań odpowiadających potrzebom regionu. Patronat nad konferencją objęli Wojewoda Lubuski i Marszałek Województwa Pomorskiego.
Termin wydarzenia: 20.10.2016 roku, godz. 10.30-14.30
Lokalizacja: Przystań Sportów Wodnych ul. Fabryczna 3, Gorzów Wielkopolski
Patronat Honorowy: Wojewoda Lubuski, Marszałek Województwa Lubuskiego
Patronat Medialny: Miesięcznik Benefit, Radio Zachód, Harvard Business Review Polska, Magazyn Rekruter
Partnerzy merytoryczni: Zachodnia Izba Przemysłowo-Handlowa, Fiszki, Brandish, Fabryka Motywacji, Reiss Motivatione Profile
Wstęp wolny, więcej szczegółów i formularz rejestracyjny na stronie www.kursnahr.pl
Video relacja z poprzedniej edycji, która odbyła się w Gdańsku:
Więcej wpisów
Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?
Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.
Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?
Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.
Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?
W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.